Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Du fastar 2 dagar i veckan, kör du 5:2 ?

Jag tillåter mig själv att äta lite gott (inte frossa..) fredag och lördag men annars äta nyttigt. Har gått ner stadigt sen nyårsdagen och hoppas det fortsätter, har några kg till att bli av med.

Ja, jag kör 5:2 :)

Problemet är att jag frossat alla övriga 5 dagarna... Men ska som sagt se om jag kan bromsa det levernet helt/delvis.
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Bästa sättet att forma kroppen lite rent träningsmässigt är tung styrketräning. Givetvis i kombination med korrekt kost, men några direkta quickfix finns inte, det kräver ganska mycket jobb.
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Jag skulle kunna tänka mig att haka på om du vill ha någon att stötta/få stöttning av.

Jag är inte heller överviktig men skulle gärna gå ner 5 kg för att känna mig lite snyggare!

Mitt tips är att borsta tänderna efter kvällsmaten, det hindrar åtminstone mig att äta något mer därefter. Det ska jag nog själv börja med imorgon!

Jag röker inte men äter stora mängder godis/bullar och älskar onyttiga smörgåsar (vitt bröd med mycket smör och ost).

Jag fastar två dagar/vecka men går stadigt upp i vikt pga allt jag stoppar i mig.

Jag funderar på att försöka bara ha en onyttig dag/vecka och äta vettigt övriga ätdagar.

Ju fler desto bättre, då kan vi hjälpas åt att peppa varandra!

Jag har haft en del problem med godis och bullar, men det är bättre när jag tränar lite! Då tänker jag, shit den där bullen motsvarar 20 x 3 squats, och då låter jag bli :D. Numera har jag mest cravings efter MAT. Och att knapra på saker när jag tittar på TV!

Jag pallar inte riktigt med att fasta, annars har jag hört en hel del som gått ner på det!

Ikväll ska jag göra situps i tre minuter, armhävningar en minut och squats med 15 kgs boxsäck en minut och se var min utgångsstatus är någonstans!
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Salt.... Jag är en saltoman! Hellre salt än sött faktiskt, Inget smakar utan mitt älskade flingsalt. Vad gör saltet i kroppen egentligen, binder vätskan så att man blir pluffsig?
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Mitt gymkort har gått ut och jag har inte tid att gå på gym heller, annars mådde jag som bäst när jag tränade regelbundet. Brukar kolla lite övningar på youtube av zuzannah light, hon har superjobbiga övningar där man använder kroppen som redskap.
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Då kommer det att ta betydligt längre tid innan du ser några märkbara resultat. Att forma om kroppen utan att träna tämligen tung styrketräning är tidskrävande och ja, salt binder vätska och gör att man ser plufsigare ut om man äter mer salt än man ska.
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Mitt gymkort har gått ut och jag har inte tid att gå på gym heller, annars mådde jag som bäst när jag tränade regelbundet. Brukar kolla lite övningar på youtube av zuzannah light, hon har superjobbiga övningar där man använder kroppen som redskap.

Googla P90X det är ett program över 90 dagar som innehåller både träning och kosthållning. Har kompisar som kört det och jag är grymt imponerad av resultatet. Fast det kräver att man tränar en timme om dagen 6 dagar i veckan och följer kostråden.
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Kl

En liten sammanfattning:
-Dricka mer vatten
-Sluta röka
-Minska saltintaget
-ändra kosten
-Torrborsta kroppen
-Träna

Mer tips?
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Att bleka tänderna gör mycket för utseendet och du kan ju boka tid hos en duktig frisör för klippning och färgning.
Investera i riktigt bra hudvårdsprodukter från en hudvårdssalong och kanske göra en ansiktsbehandling och få ögonbrynen plockade.
Brun utan sol är ett snabbt och enkelt sätt att bli lite "snyggare":)
 
Sv: Bli snyggare och hälsosammare på sex veckor

Tack för alla tips! Funderat ännu mer på det här med styrketräning. Tänker att skaffa kettlebells och träna med hemma kanske inte vore så tokigt, någon som testat på det och kan berätta lite?
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp