bli riddare

M

misterhultspyret

hej
har haft kontakt med skånska björnens riddarsällskap angående nybörjar träning men det blev aldrig av så nu undrar jag om någon vet hur jag ska göra för att komma i gång....vill ju så gärna men vet inte hur??
någon som har en ide?

Sv: bli riddare

har du en ridbana att tillgå kan du rätt enkelt bygga dig en tilt av hinderstöd och bommar. Sen skaffar du dig en rundstav i passande "spjut" längd. Några plattor kan agera kuddar och vips - du kan öva kuddplockning. Att öva in en flygande start och bra vändning runt tilten är en bra start. Även att kunna vända hästen med en hand (vänster). Har du sedan en modig polare kan denne stå och hålla upp en ring (ca 1 dm i diameter) i sin hand som du kan fånga med "spjutet". Är du händig eller har någon händig i din närhet kan du med hjälp av SRS regler bygga resterande vapenhållare/mål och börja öva hemma.

M v h

Mia

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: tara
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 378
Senast: Vicks
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka