bli riddare

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 270
M

misterhultspyret

hej
har haft kontakt med skånska björnens riddarsällskap angående nybörjar träning men det blev aldrig av så nu undrar jag om någon vet hur jag ska göra för att komma i gång....vill ju så gärna men vet inte hur??
någon som har en ide?

Sv: bli riddare

har du en ridbana att tillgå kan du rätt enkelt bygga dig en tilt av hinderstöd och bommar. Sen skaffar du dig en rundstav i passande "spjut" längd. Några plattor kan agera kuddar och vips - du kan öva kuddplockning. Att öva in en flygande start och bra vändning runt tilten är en bra start. Även att kunna vända hästen med en hand (vänster). Har du sedan en modig polare kan denne stå och hålla upp en ring (ca 1 dm i diameter) i sin hand som du kan fånga med "spjutet". Är du händig eller har någon händig i din närhet kan du med hjälp av SRS regler bygga resterande vapenhållare/mål och börja öva hemma.

M v h

Mia

Liknande trådar

Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 262
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: _Taggis_
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
456
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka