bli gravid igen? våga föda?

Sv: bli gravid igen? våga föda?

Det är fortfarande stor skillnad, varför kejsarsnitt inte ska vara en bekväm lösning så att man kan föda den dag som passar en, utan en nödlösning.

Det är nog bra att man inte får göra ett kejsarsnitt hur som helst. Trots alla varningar så skulle jag lätt välja det nästa gång. Trots att jag vet riskerna. Varför? Jo just för att slippa ovissheten (få ett datum) och jag blev knäppt nog förlossningsrädd när jag skulle börja krysta :crazy: Jag hade verkligen en jättefin förlossning och det gjorde inte ens ont och inga komplikationer. Det var inte ens jobbigt. Ändå den förlamande skräcken som bet tag i mig just när jag skulle börja krysta. Jag har pga det inte lust att skaffa fler barn. Men "bara" därför så känns det heller inte som att jag borde få välja snitt hur som helst just för att det är en risk och jag uppenbarligen kan föda barn utan problem...

De jag känner har absolut INTE glömt sina förlossningar, eller smärtan i alla fall, de kommer ihåg den som igår :( säger dom.

Nu så känner du ju inte alla och din bekantskapskrets doftar lustigt Stureplan.
Så den är nog inte representativ för andra kvinnor än de unga Lejoninnorna i Huvudstaden.

Jag minns mina 3 förlossningar som igår.
Men inte är det då smärtan som jag minns.
Jag minns hur häftigt det var att kroppen kunde det som den kunde och att det blev en bebis utav det.
Jag använde bara lustgas och alvedon alla 3 gångerna och jag kan verkligen inte påstå att det var förfärligt eller skrämmande på något sätt alls.

Vissa utav oss tar livet litet mera som det kommer och liksom följer med.

Jag har en känsla att vi har haft den här diskussionen förut.

Det är fortfarande stor skillnad, varför kejsarsnitt inte ska vara en bekväm lösning så att man kan föda den dag som passar en, utan en nödlösning.

Att folk som är så rädda för förlossningar att de hellre dör eller skippar i att skaffa barn för att slippa, är inte vad jag kallar bekvämlighetsskäl:smirk:

Det där är en vanlig missuppfattning, det kan faktiskt vara så att inget annat ligger bakom än just förlossningssättet & då kan man må mkt bra av att få ett snitt ist för att gå & vara rädd hela tiden.

Det här har ju diskuterats tidigare.
Har för mig att jag såg dig i en tråd där en länk fanns med till en intressant undersökning.
Undersökningen visade att kvinnor som förlösts med snitt var nöjdare med sin förlossning än kvinnor som förlösts vaginalt.

Kommer du ihåg tråden och länken?

Jag är stammis på alla trådar som handlar om snitt;) så det där kan jag ha skrivit i vilken snittråd som helst, men undersökningen läste jag i en vetenskaptidskrift min sambo fick hem då han pluggade till civilare på universitetet, vet inte vad den hette alls, men kan fråga honom imorrn.
Däremot vet jag inte om de publicerar sina grejer på nätet.

Jag är stammis på alla trådar som handlar om snitt;) så det där kan jag ha skrivit i vilken snittråd som helst, men undersökningen läste jag i en vetenskaptidskrift min sambo fick hem då han pluggade till civilare på universitetet, vet inte vad den hette alls, men kan fråga honom imorrn.
Däremot vet jag inte om de publicerar sina grejer på nätet.

Du skrev först om studien, några inlägg efteråt kompletterade jag med länken.
Hittar bara inte tråden *suck*

Oj ursäkta mej men jag kommer verkligen inte ihåg:o, det var några inlägg sedan..

När jag skulle få mitt första barn-99,var jag på speciella samtal för just förlossningsrädsla,jag vågade inte föda vanligt,efter ett samtal blev jag "beviljad" snitt.När barn nr 2 skulle komma-04 var jag på ett samtal igen,men då var det självklart att jag skulle få snittas.Allt pga humanitära skäl sa de.
Vill du bli snittad ska du få det,bara att stå å dej...

//Lycka till//

Tänk på att den första förlossningen är värst. Mitt andra förlossning gjorde givetvis ont och var jobbig, men inte alls på samma sätt som den första. Så tänk även på detta att det förmodligen inte kommer att vara i närheten av att ta så lång tid som din första förlossning.

Men sök dig till MVC och prata med en barnmorska!

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Jag är inte så jätteaktiv här inne. Skrev en del i somras när jag var gravid men har sen haft fullt upp med barn och hästar. Nu måste...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 811
Senast: Hiddeous
·
D
Gravid - 1år Har gjort ett anonymt nick denna gången då denna graviditeten inte är oficiell ännu. Jag har vänner på buke som jag umgås med privat...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama