Bli gravid igen efter k-snitt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
Ni som har fått kejsarsnitt, har ni haft svårt att bli gravida igen?
eller har det verkat vara lika lätt/svårt som efter en naturlig förlossning?
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

:) Här har det gått lättare och lättare! Första tog flera år på sig att bli till, trots många försök. Nr 2 tog drygt 2 år på sig att bli till medans nr 3 blev på första försöket. Nr 4 var inte beställd så nog kan man säja att vi inte ens försökte..... :rofl: Så för oss var det svårast att bli gravida överhuvudtaget ju....


Gira


Ps: Min moster har 4 ungar lika tätt som vi har våra. dvs på ca 6 års tid. Hon snittades med första pga av säte, sedan vet jag inte varför hon snittades med de andra tre. Men hon har inte haft bekymmer att bli gravid med någon av dem.
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Kul och höra :D

Försöker få till det här med en liten illbatting till.. Jag är nog lite otålig, vill att det ska bli NU!

Visserligen är det ju skoj att träna få försöken fler ggr.. :)
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Jag kan tyvärr inte svara än, syskontillverkningen ska inte påbörjas förrän om 1 år sisådär. Min läkare sade dock att det inte ska vara några problem alls, om allt står rätt till.
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Jag kan tyvärr inte svara än, syskontillverkningen ska inte påbörjas förrän om 1 år sisådär. Min läkare sade dock att det inte ska vara några problem alls, om allt står rätt till.


Hur vet man om allt står rätt till ?
Ska man gå till läkare elt. BM för att slänga en kik på det :confused:
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Jag tror att det finns många olika omständigheter som spelar in... Med Elin blev jag gravid på typ första försöket, med henne blev jag snittad. Sen försökte vi inte förrens efter knappt två år, och då tog det lite tid, men då pratar jag ett par månader... Så ta det lite lugnt, ha kul och fundera inte så mycket de första månaderna, (ja man gör det ändå, men försök ialla fall) Skulle det sen inte ha hänt något så kan man gå vidare med att göra en allmän koll.
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Jag har inte haft några som helst problam att bli gravid, det har blivit på första försöket med alla tre... (snittad med alla 3)
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Här gick det första ggn oxå ganska lättvindigt att få till det.
Blev då snittat med henne..

Nu har vi börjat försöka igen (4 år senare)
Har visserligen bara försökt i 3 månader (inne på våran fjärde)

Det som jag tycker är lite mysko att de två första månaderna var jag sen lite över en vecka, vilket aaaaldrig har hänt förut !
Och nu senast fick jag mensen på utsatt dag men mådde så :devil: -la dåligt, var svimmfärdig & mådde illa, har inte mått så illa pga mensen sedan säkert 5-6 år..
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Det kan ju vara ett tidigt missfall, jag hade så någon gång medans vi försökte få Fredrik. Det är ju nästan omöjligt att kolla och statiskt sett så drabbas nästan alla kvinnor av något missfall...
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Det kan ju vara ett tidigt missfall, jag hade så någon gång medans vi försökte få Fredrik. Det är ju nästan omöjligt att kolla och statiskt sett så drabbas nästan alla kvinnor av något missfall...

Ja, om det isåfall var missfall så får man ju vara tacksam att det hände innan man ens visste att man var gravid & inte skedde senare.
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Jag har tre barn och tre kejsarsnitt, med första blev jag lätt gravid och med de andra två så räckte det med att tvättade mannens kalsonger...skämt åsido, men det gick väldigt lätt.

Gå till en läkare och kolla hormonerna. Min kusin fick nåt tjall med hormonerna efter sitt första barn, men efter behandling så blev hon gravid.

//millus
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Gå till en läkare och kolla hormonerna. Min kusin fick nåt tjall med hormonerna efter sitt första barn, men efter behandling så blev hon gravid.

//millus

Oki, Tack!

Får jag bara fråga, ska man gå till sin vanliga "husläkare" el. till någon annan läkare ? Gyn?
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

min dotter var inte planerad, jag väntar nu barn nr 2 (blev förlöst med kejsarsnitt pga sätesbjudning) när vi nu ville ha nr 2 så lyckades vi på två månader.
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Här gick det första ggn oxå ganska lättvindigt att få till det.
Blev då snittat med henne..

Nu har vi börjat försöka igen (4 år senare)
Har visserligen bara försökt i 3 månader (inne på våran fjärde)

Det som jag tycker är lite mysko att de två första månaderna var jag sen lite över en vecka, vilket aaaaldrig har hänt förut !
Och nu senast fick jag mensen på utsatt dag men mådde så :devil: -la dåligt, var svimmfärdig & mådde illa, har inte mått så illa pga mensen sedan säkert 5-6 år..

åt du p-piller innan eller hade någon annan p-metod som hindrar ägglossning? och att ni "började försöka" för 3 månader sen, betyder det att du slutade med p-medlet då? hur regelbundna och långa cykler har du utan p-medel - för det går inte att jämföra sådär rakt av... det du känner kan helt enkelt vara "helt normal" PMS och att du är "sen" kan bero på att din ägglossning inte kommit igång ännu...
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

åt du p-piller innan eller hade någon annan p-metod som hindrar ägglossning? och att ni "började försöka" för 3 månader sen, betyder det att du slutade med p-medlet då? hur regelbundna och långa cykler har du utan p-medel - för det går inte att jämföra sådär rakt av... det du känner kan helt enkelt vara "helt normal" PMS och att du är "sen" kan bero på att din ägglossning inte kommit igång ännu...


Jag har aldrig ätit p-piller (förut de minipiller(cerazette ?) jag åt i ca 1 månad efter förlossningen sist)
Vi har endast använt kondom som skydd annars helt oskyddat.
Min mens brukar komma var 28-30 dagar, har varit så sedan högstadiet om det nu har någon betydelse.
 
Sv: Bli gravid igen efter k-snitt..

Snittad med nr 1 och blev oplanerat gravid med nr 2 när ettan var 1 år och 5 månader... :) Inte svårare andra gången alls :) :o Så nu när nr 2 är 4 månader är jag LIVRÄDD för att bli oplanerat gravid igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Modest
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 950
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp