Bli av med getingar

gul_zebra

Trådstartare
Hängde upp en getingskrämma i våras. Det hjälpte inte ett dugg och i år är det mycket getingar här istället :meh:
Måste kunna stå och bygga på min balkong, men det är begränsat utrymme och blir snabbt rörigt när jag grejar och således inte helt lätt att fly in bara sådär (ja, jag är en fegis). När bygget är klart blir det tamefan myggnät över hela jävla balkongen :p Men tills dess, vad är era bästa knep för att slippa getingar?

Hängde upp en getingskrämma i våras. Det hjälpte inte ett dugg och i år är det mycket getingar här istället :meh:
Måste kunna stå och bygga på min balkong, men det är begränsat utrymme och blir snabbt rörigt när jag grejar och således inte helt lätt att fly in bara sådär (ja, jag är en fegis). När bygget är klart blir det tamefan myggnät över hela jävla balkongen :p Men tills dess, vad är era bästa knep för att slippa getingar?

Leta upp boet tidigt på våren och ta bort dem som är i precis anslutning till bostaden. Finns bra gift att köpa i livsmedelsaffären om man inte kommer åt att ta ned hela boet.

Trodde ett tag att det gjordes ett bo här på balkongen men icke, kan inte hitta nånting. Finns inte en chans att jag kan ta reda på var det finns heller tyvärr.

Har ingen möjlighet att lägga ut nånting heller, skulle vara om man satsar på en fälla på balkongen isf. Saft i petflaska finns det väl folk som kör på, funkar det?

Trodde ett tag att det gjordes ett bo här på balkongen men icke, kan inte hitta nånting. Finns inte en chans att jag kan ta reda på var det finns heller tyvärr.

Har ingen möjlighet att lägga ut nånting heller, skulle vara om man satsar på en fälla på balkongen isf. Saft i petflaska finns det väl folk som kör på, funkar det?
Visst, det funkar men det attraherar också så du både lockar dit dem men kan även döda dem när de kommer. ;)

Jag hade bålgetingar stora som jaktplan som for runt huvudet på mig precis runt trädgårdslandet ett år. Hängde upp en flaska sockervatten i ett träd intill och sen kom alla på begravningen. Makabert men nödvändigt.
Fast bålgetingar är hotade och fredliga. :cry:

Visst, det funkar men det attraherar också så du både lockar dit dem men kan även döda dem när de kommer. ;)
:arghh: Hatar att slå ihjäl getingar. Blir så jäkla skraj över om jag slår för löst och bara gör de arga :o Har en 8 meter bred balkong dock. Kanske kan ha saft i ena änden och mig i andra? :D

:arghh: Hatar att slå ihjäl getingar. Blir så jäkla skraj över om jag slår för löst och bara gör de arga :o Har en 8 meter bred balkong dock. Kanske kan ha saft i ena änden och mig i andra? :D
Ställ ut ett fat med saft, getingar håller efter andra insekter och har du saften i ena änden slipper du sällskapet om du bygger på andra sidan av balkongen. :)

Ställ ut ett fat med saft, getingar håller efter andra insekter och har du saften i ena änden slipper du sällskapet om du bygger på andra sidan av balkongen. :)
Men då lockar jag ju bara utan att bli av med eländet. Har inga problem med andra insekter, det är bara getingarna jag vill bli av med (nåja, mygg är väl ingen hit men de är iaf inte satan). Kommer därtill behöva hålla till även i "fel" ände så småningom, då vill jag inte ha en filjard arga getingar på ett fat :p

Jag har haft problem med getingar i min lilla förvaringsbod vid båten .Jag rivde och dom byggde upp hela tiden .Till sist tröttnade jag och tömde en flaska radar i öppningen på boet och såg getingarna falla ner men så kom drottningen och jag tog henne av daga direkt sedan flyttade resten av getingarna och inte haft några alls i år

Giftfri metod, som man kan köra på miljösäkrad el:
När de håller på att etablera boet kan man suga upp det i dammsugaren. Gör man det sent om kvällen följer drottningen med, och den kolonin slutar bygga. Låt maskinen stå på 30s extra, så att ingen stingslig krake får för sig att komma ut ur röret och fälla dig med ett nacksving.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 873
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar