Bli av med getingar

AgentCarter

Trådstartare
Vi har fått ett stort problem med getingar inne, de tar sig in på övervåningen men inte ut.
De är kvar så länge att de blir slö och självdör, men några hamnar på golvet vilket inte funkar så bra med getingallergi och hundar som tar småkryp.

Jag har redan en getingfälla av typen petflaska som är sönderklippt med saft i, fungerar bra ute men inte här inne.
Några mer tips förutom att ringa anticimex? Har inte kollat upp om det ingår i försäkringen.
Vi har letat efter ställen de kommer in men inte hittat något direkt.

Vi har fått ett stort problem med getingar inne, de tar sig in på övervåningen men inte ut.
De är kvar så länge att de blir slö och självdör, men några hamnar på golvet vilket inte funkar så bra med getingallergi och hundar som tar småkryp.

Jag har redan en getingfälla av typen petflaska som är sönderklippt med saft i, fungerar bra ute men inte här inne.
Några mer tips förutom att ringa anticimex? Har inte kollat upp om det ingår i försäkringen.

Spraya Raid.

Hitta var de tar sig in och sätt insektsnät.
Hitta boet och spraya Radar (stor risk att bli stungen om man inte är jäkligt snabb med sprayen).

Jag rekommenderar nästan alltid att näta, det förebygger ju framtida angrepp väldigt effektivt.

Sätt nät, och kolla sen om det ingår i försäkringen. Vi hade ute anticimex för några veckor sen som sprayade (ingår i våran försäkring). Ringde en måndag och på tisdag förmiddag var dom och sprayade. Tog typ 1 minut och getingarna är borta :up:
(Några kom och gick i en vecka efteråt ungefär å letade efter boet, men det blev vi varnade för å nu är alla borta)

Sätt nät, och kolla sen om det ingår i försäkringen. Vi hade ute anticimex för några veckor sen som sprayade (ingår i våran försäkring). Ringde en måndag och på tisdag förmiddag var dom och sprayade. Tog typ 1 minut och getingarna är borta :up:
(Några kom och gick i en vecka efteråt ungefär å letade efter boet, men det blev vi varnade för å nu är alla borta)
Förstod nu.

Hitta var de tar sig in och sätt insektsnät.
Hitta boet och spraya Radar (stor risk att bli stungen om man inte är jäkligt snabb med sprayen).

Jag rekommenderar nästan alltid att näta, det förebygger ju framtida angrepp väldigt effektivt.
Jo, vi har försökt leta men nackdelen med gammalt stort hus är att det kan vara överallt och ingenstans de kommer ifrån

Jag kommer inte spruta något i alla fall, sen känns det ganska hopplöst när det kommer in ca två om dagen.

Måste verkligen kolla försäkringen, kanske tom billigare än allergimedicinen:p

Bekämpning ingår i typ alla husförsäkringar som finns och gäller när getingarna bosatt sig i huset (inte bon på övriga gården).

Ingen självrisk heller.

Ring imorgon ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 754
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 814
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka