Bli av med en dålig vana - vem är med?

De säger ju i missbrukarsammanhang att bli medveten och acceptera att man har ett problem är halva resan till att göra något åt det!
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte på det när.det gäller socker/koffein osv. Det verkar folk inte ha det minsta problem att erkänna, däribland jag, men inte vara så intresserade av att styra upp det. Jag har varit beroende av energidryck minst två år, varit medveten om det, och fullständigt ignorerat det :p men nu när jag börjar plugga, plus att jag mår så fysiskt dåligt av det, ja, då har jag inte mycket till val.. :p:D

Min stålmage mår bra trots mycket kaffe, thank god för det! Men min mamma är likadan, har hinkat mängder med kaffe hela livet utan minsta sur uppstötning. Bra kaffe-gener :D
Jag har dålig övre magmun så måste käka det oavsett, men får ta en extra ibland om jag druckit mkt kaffe. Men det är ett billigt pris ;)

Jag är beroende av Celsius. Dricker en om dagen. Händer att det blir två. Om man för enkelhetens skull säger att dom kostar 20kr styck så blir det 600kr/ månaden, dvs 7200kr/år.

Jag har varken råd eller lust att fortsätta, jag har slutat förut och det gick bra, men jag kommer mig inte för att ta tag i det den här gången! Dessutom mår jag dåligt när jag dricker dom, får hjärtklappning, blir darrig och magen mår inte bra.

Jag har en kvar i kylen, den dricker jag imorgon, sen får det vara slut.

När jag har skrivit det här, så har jag inget val. Har ni någon dålig vana ni ska sluta med? Godis, socker, cigg? Kom igen, nu kör vi!! :D:D:D
Jag äter för mycket sötsaker. Varje dag och helt hopplös för finns det hemma äter jag det tills det tar slut. Vet jag att det finns en kaka så går jag bara in i köket bara för att hämta något och så har jag vipps ätit upp kakan. Inte klokt. Därför gör jag alltid två kakor om det kommer andra för annars kan jag inte hålla mig. Detta är väl inte helt normalt men så är det.

Jag äter för mycket sötsaker. Varje dag och helt hopplös för finns det hemma äter jag det tills det tar slut.
Så gör jag också. Så jag kan inte köpa storpack colaburkar, gjorde det en gång och drack alla på typ två dagar (tror det var 10 st). Kan bara köpa hem det jag ska dricka/äta just den dagen.
Fast några gånger har det hänt att jag hittat godis som jag glömt bort. :eek: Alltså va? Hur kunde jag glömma att jag hade godis? :eek:

Jag är chokladberoende :p
Äter 2-3 st Marabou 200g kakor/vecka :o
Jag äter mer än så... och jag kan inte ens minnas när det senast var en dag där jag INTE åt godis av något slag... (och då snackar vi inte heller en liten glass, en liten kaka eller så, det är mer "ät massor, hela tiden, kanske ersätta en hel måltid med godis")

Sååå. Jag hakar på i den här tråden. Jag ska verkligen dra ner på mängden onyttigheter jag proppar i mig. Lite finns kvar hemma, det kommer ätas upp, men jag ska verkligen försöka att inte köpa hem mer...

Jag äter mer än så... och jag kan inte ens minnas när det senast var en dag där jag INTE åt godis av något slag... (och då snackar vi inte heller en liten glass, en liten kaka eller så, det är mer "ät massor, hela tiden, kanske ersätta en hel måltid med godis")

Sååå. Jag hakar på i den här tråden. Jag ska verkligen dra ner på mängden onyttigheter jag proppar i mig. Lite finns kvar hemma, det kommer ätas upp, men jag ska verkligen försöka att inte köpa hem mer...

Jag åt massor med godis under våren men började springa och träna och ville samtidigt göra något åt godisätandet. För mig funkade det att till en början byta ut det mot goda frukt och bär, så fort godissuget kom fick jag äta obegränsat med mango, jordgubbar, hallon och blåbär typ :) det va ändå asjobbigt ett tag men det funkade! Nu saknar jag inte godiset alls och tycker ärligt talat inte det är särskilt gott när jag nån enstaka gång tar någon godis, däremot är det lite tråkigt att inte småäta något på kvällarna men antar att man vänjer sig till slut :) lite tips om du tror det kan funka för dig!

Så gör jag också. Så jag kan inte köpa storpack colaburkar, gjorde det en gång och drack alla på typ två dagar (tror det var 10 st). Kan bara köpa hem det jag ska dricka/äta just den dagen.
Fast några gånger har det hänt att jag hittat godis som jag glömt bort. :eek: Alltså va? Hur kunde jag glömma att jag hade godis? :eek:
Det ända som hjälper att att inte köpa hem något sådant öht. Jag föredrar nästan att handla själv så går det snabbare. Skriver alltid ner innan och i den ordningen det kommer i butiken. Godishyllorna tittar jag inte ens på (OFTAST) så jag måste planera våra inköp annars blir det alldeles för mycket skit som jag ändå helt själv stoppar i mig nästan. Har blivit bättre på det. Innan var det katastrof. Så att jag nästan skämdes. Så det har iaf blivit bättre!

Kaffe dricker jag lite också. Minst tre gånger om dagen, två till tre koppar. Det är iaf nyttigare än diverse godis, chips, kakor (och kanske choklad?).

Jag har faktisk testat att vara utan kaffe och det var inge roligt alls. Kände mig då sjuk i stället så det vill jag inte göra om.

Kaffe dricker jag lite också. Minst tre gånger om dagen, två till tre koppar. Det är iaf nyttigare än diverse godis, chips, kakor (och kanske choklad?).

Jag har faktisk testat att vara utan kaffe och det var inge roligt alls. Kände mig då sjuk i stället så det vill jag inte göra om.
Inte mera? Här går det över en liter per dag,,,,,,,och då bor jag själv. :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om. Jag vet att...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 492
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar