Bli av med en dålig vana - vem är med?

Unafraid

Trådstartare
Jag är beroende av Celsius. Dricker en om dagen. Händer att det blir två. Om man för enkelhetens skull säger att dom kostar 20kr styck så blir det 600kr/ månaden, dvs 7200kr/år.

Jag har varken råd eller lust att fortsätta, jag har slutat förut och det gick bra, men jag kommer mig inte för att ta tag i det den här gången! Dessutom mår jag dåligt när jag dricker dom, får hjärtklappning, blir darrig och magen mår inte bra.

Jag har en kvar i kylen, den dricker jag imorgon, sen får det vara slut.

När jag har skrivit det här, så har jag inget val. Har ni någon dålig vana ni ska sluta med? Godis, socker, cigg? Kom igen, nu kör vi!! :D:D:D

Jag lyckades göra mig rätt så beroende av Red Bull, drack 2 varje dag förut. Som för dig så tig jag tag i det främst pga att det blir så mkt pengar.
Jag har gått över på koffeintabletter, får abstinenshuvudvärk utan koffeinet :meh:
Tar 2 tabletter varje morgon. Inte samma sak som Red Bull men håller mig flytande iaf. Sen blir det en Red Bull då och då bara :)

Fick kraftigt dra ner med tillsatt socker för nåt tiotal år sen. Kakor, läsk och bra mycket färdigmat och färdiga kryddblandningar åkte ut av bara farten. Kroppen tror farande att tex en tårtbit kan vara god, men när jag väl biter i den smakar den fan.
Det svåra är allt trugande som folk hålls med - tycker att har man inte diabetes så kan man väl åtminstone ta en lite bit. Där är tippat socker i nästan allt, i omåttliga mängder utan anledning.

Hejar på! Och vill säga att det går att sluta :)

Har varit beroende av Pepsi Max i många många år. Drack 3 33 cl burkar om dagen. Åkte jag hem till någon på besök så hade jag med mig ett 10-flak och ockuperade plats till det i värdens kyl... Kunde inte vara utan.

Bestämde mig för att ta tag i beroendet vid nyår. Sänkte med en burk om dagen i en månad. Körde med 2 burkar i 2 månader. Bytte sen till 1,5 liters flaskor från att köpa hem 24-flak och 2 glas om dagen och sedan 1 glas. Nu är jag "ren" sen i början på juni :bump:
Dricker en 50 cl nån gång ibland (vill hellre dricka light än vanlig läsk när jag dricker det och föredrar ändå Pepsi Max framför någon annan) men annars så känner jag mig botad. Kommer dock anse mig som en nykter läskerist. Men det är _så skönt_ att inte behöva dom där 3 burkarna om dagen för att fungera :)

Jag drack massa cola för något år sen, var storkonsument, men har helt slutat med läsk och har som sagt slutat med energidrycker förut. Även varit helt sockerfri i perioder, så jag vet att det är jäkligt jobbigt i typ 1-2 veckor och rätt lugnt sen. Behöver bara veta att ni vet om det, så har jag en anledning att sköta mig.. :p jag har koffein tabletter hemma redo!

• Gilla
Reactions: ptr
Borde egentligen sluta snusa och äta massa godis, snusar jag inte äter jag godis istället.... ond cirkel, har slutat x antal gånger och fallit dit igen.

• Gilla
Jag lyckades göra mig rätt så beroende av Red Bull, drack 2 varje dag förut. Som för dig så tig jag tag i det främst pga att det blir så mkt pengar.
Jag har gått över på koffeintabletter, får abstinenshuvudvärk utan koffeinet :meh:
Tar 2 tabletter varje morgon. Inte samma sak som Red Bull men håller mig flytande iaf. Sen blir det en Red Bull då och då bara :)

En liten tröst att abstinensen efter koffein går över Om du får för dig att sluta med koffein.

• Gilla
Jag är beroende av Celsius. Dricker en om dagen. Händer att det blir två. Om man för enkelhetens skull säger att dom kostar 20kr styck så blir det 600kr/ månaden, dvs 7200kr/år.

Jag har varken råd eller lust att fortsätta, jag har slutat förut och det gick bra, men jag kommer mig inte för att ta tag i det den här gången! Dessutom mår jag dåligt när jag dricker dom, får hjärtklappning, blir darrig och magen mår inte bra.

Jag har en kvar i kylen, den dricker jag imorgon, sen får det vara slut.

När jag har skrivit det här, så har jag inget val. Har ni någon dålig vana ni ska sluta med? Godis, socker, cigg? Kom igen, nu kör vi!! :D:D:D

Jag äter godis och dricker Cola light eller zero varje dag :( försöker trappa ner colan just nu eftersom att jag blir sur i magen av den. Vet inte om godis och vatten är så gott men iallafall bättre än godis och Cola. Druckit 50 cl i några dagar nu, ska sen gå ner på 33 cl och sen 25 cl, hade jag tänkt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om. Jag vet att...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 492
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar