Blev fundersam???

B

Becca85

Min nya häst hade inte full vaccination så det har jag fixat nu. Men blev funder sam när det gäller stelkramp.
Hur många gånger ska de få sprutor innan det är "klart" och sen vilken intervall har man på det. :confused:
 
Sv: Blev fundersam???

Jag vet inte hur många sprutor de måste få för att få en grund i stelkramp men man bör väl underhålla det minst var 3:e år o if de får någt illa sår en extra då. Enl min vet.
 
Sv: Blev fundersam???

Vart tredje år hade jag också för mig. Men nu är det hur många grund sprutor ska det var????
 
Sv: Blev fundersam???

Kan det inte vara 5 årefter grunden o sen var 3:e? Eller blandar jag ihop med min egna TBE vacc :confused: ???
 
Sv: Blev fundersam???

Hon har fått två grund sprutor men vad blir det sen. Tre eller fem år????
 
Sv: Blev fundersam???

min har fått två grund o ska ha en dubbel till om 6 månader alltså både stelkram o flunsa. Sen brukar veterinären få hålla koll på resten, de ser ju i intyget vad som ska ges.
 
Sv: Blev fundersam???

Min häst har fått två grund sprutor ska hon ha en till också????
Och sen inom ett x anatl års intervall????
 
Sv: Blev fundersam???

*KL*
Lite kul det här.

Man är så noga med hästarna, men har själv inte vaccinerats på mer än 30 år:o är MKT spruträdd.
 
Sv: Blev fundersam???

Jo det har jag också fått för mig. Stelkramp vart tredje år, influensan och botvax varje år.....

Men är det 2 grund srutor eller är det en tredje också???
 
Sv: Blev fundersam???

Ja, stelkramp vart 3e år och influensan och botvax varje år.

Min häst fick 3 sprutor när han grunvaccinerades mot stelkramp.
 
Sv: Blev fundersam???

Kollade i vaccinationsintyget. De två första sprutorna fick han med det "vanliga" intervallet, 4 - 6 veckor eller 5 - 7 vckor kanske det är, är lite osäker på det. Och den tredje fick han 6 månader senare (5-7 månader). Kommer dock inte ihåg om man var tvungen att göra den tredje, eller om det "bara" ger ett extra skydd. Ska också tilläggas att han fick det ihop med hästinfluensavacc.
 
Sv: Blev fundersam???

influensan ska ges 8 - 10 månader efter den tredje o sista grunden, ett år är för lång tkid.
 
Sv: Blev fundersam???

okej, då vet jag.
Man har blivit lite klokare iaf.....
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 883
Senast: Freazer
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
998
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 365
Senast: lundsbo
·
Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 354
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp