Bleka tänderna

Wysiwyg

Trådstartare
När jag blir av med min tandställning har jag tänkt bleka mina tänder! Undrar dock lite över resultatet eftersom jag dricker rätt mycket kaffe.

Är det någon här på buke som bleker sina tänder eller har blekt och kan berätta lite om hur det blir, hur länge resultatet håller sig och hur ofta ni bleker? :)

När jag blir av med min tandställning har jag tänkt bleka mina tänder! Undrar dock lite över resultatet eftersom jag dricker rätt mycket kaffe.

Är det någon här på buke som bleker sina tänder eller har blekt och kan berätta lite om hur det blir, hur länge resultatet håller sig och hur ofta ni bleker? :)

Bleker en gång i halvåret med ”Brilliant smile metoden” 3x20 min! :)

Resultatet blir kritvita tänder och tack vare att dom penslar på ett speciellt medel (nanosenal?!) efter behandlingen så sluts tänderna omedelbart och trots att jag dricker minst 5-7 koppar kaffe om dagen och röker så har jag en fräsch mun!
Är dock mycket noga med eltandborste, bra tandkräm, tandtråd och munskölj (från brilliant smile) till vardags också då :)

Bleker ungefär vart femte år på klinik. Det heter också Brilliant smile, är inte säker på om det är samma metod som @Vogue skriver om. Kostar runt 2500:-, görs med en behandling.
Jag dricker både te och kaffe och är normalnoga med tandborstning och så.

Resultatet blir kritvita tänder och tack vare att dom penslar på ett speciellt medel (nanosenal?!) efter behandlingen så sluts tänderna omedelbart och trots att jag dricker minst 5-7 koppar kaffe om dagen och röker så har jag en fräsch mun!
Är dock mycket noga med eltandborste, bra tandkräm, tandtråd och munskölj (från brilliant smile) till vardags också då :)
Jag har lärt mig att det försör emaljien.

Hos tandläkaren?

Jag har lärt mig att det försör emaljien.

Förstör ingenting, har alltid bra kvalité på tänderna hos tandläkaren och dom har aldrig ens nämnt något om det! Dom frågade en gång hur man lyckas ha så vita tänder efter rökning och kaffe och då erkände jag ;) Jaha sa dom då, grattis typ :p

Har gjort skenor hos tandläkare som först gick igenom tandhälsan och bedömde hur bra det skulle ta. Blekt en ”hel omgång” nattetid, tror det är upp till 10 dagar men har för mig jag körde kanske 6 dagar/nätter. Gör en uppfräschning (1-2 nätter eller med tandkrämen jag fick) när jag känner för det/inför något särskilt.

Ej kritvita tänder utan bara ett par nyanser ljusare ton. Främst märkbart på foto! Kan säkert bli ännu ljusare om man gör en hel omgång. Gjorde den stora behandlingen för ett drygt år sedan, dricker mycket te (om än med mjölk i) men tycker ändå att det håller bra, utifrån det resultat jag far efter. Inte några särskilt besvärande problem med ilningar, något litet då och då under behandlingen, varade 1-2 dagar efteråt, max.

@Vogue Oj vad ofta! Är inte ute efter kritvita tänder utan bara blekare än mina är nu. Men mycket bra att en kan dricka kaffe utan att alltihop förstörs! Har ingen lust att betala så mycket för något som håller en vecka med min kaffekonsumtion. :p

@Blandrastik Vart 5e år låter lite mer humant för min ekonomi. :D

Finns det nån hemmablekning som funkar?

Jag borstar med kol då och då, tar bort lite missfärgningar tycker jag!

Finns det nån hemmablekning som funkar?

Jag borstar med kol då och då, tar bort lite missfärgningar tycker jag!

Min tandläkare sa att ”hemmavarianter” inte ger direkt märkbara resultat om man inte har väldigt lite missfärgning i grunden, men att de kunde fungera som uppfräschning/underhållande efter en riktig blekning.

Ah, okej, misstänkte nästan det.

Jag vet inte om det är 100% sant men det stämde i alla fall för mig - hade prövat stripes och annat men hände liksom inte så mycket. Troligen för att det i Sverige/större delen av Europa (gissar jag) inte är tillåtet att sälja för potenta koncentrationer av medlen i daglighandeln.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA