blåsor på tungan???

Lillan86

Trådstartare
hej!

Tänkte om man kunnde få lite hjälp med att lösa ett gammalt mysterium.. föra sommaren fick nämligen alla hästar i stallet blåsor på tungan, vi tog ut veterinären. men hon visste inte vad det var!! hästarna verkade inte ha ont eller bli störda på något viss, och blåsorn försvann efter några veckor!

är det någon som vet vad det kan ha varit? :confused:

mvh// Lillan

Sv: blåsor på tungan???

igentligen ingen aning, men om jag gissar vilt så kanske ett virus eller något som dom ätit i hagen ?

låter som om dom ätit nåt i hagen? Har ni tittat igenom hagen å sett om det finns nå ovanliga blommor/buskar?
Tror nog inte det verkar vara så farligt iaf om dom inte vart hängiga/trötta, haft feber eller liknande.

Men titta igenom hagen vettja?, Kankse svårt å se något nu iofs när alla löv fallit bort å så. Men annars får ni väl kika igenom den innan ni släpper dom nästa år.

hej! det gjorde vi och plockade med lite hem, kolla up det men det var inget av det som vi hittade... veterinären sa att hon trodde att det ver nått typ av virus eller nått som dom ätit,
men vad!! kan ju inte släppa det!:confused:

okej. hmm. Jadu, din fråga blir nog olöst här iallafall. Tror nog iallafall att det var något dom hade ätit. Eftersom att det var just på tungan och hos alla hästar. Vore det något virus så tycker man ju att det borde finnas utslag någon annanstans på kroppen också. Men jag vet inte.

Får hoppas ni får reda på det iallafall. Men som sagt, blev det inte värre än några utslag på tungorna så är det nog inget att oroa sig över, men jag förstår att det är frustrerande att inte veta.

Lycka till iallafall

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 643
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 050
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 878
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka