Igår var vi in till veterinären i ett annat ärende och då upptäcktes ett blåsljud på hjärtat. Det gjordes röngten och det såg ett litet litet hål i hjärtat, vi fick remiss för ultraljud. Enligt veterinären kommer hunden inte kunna leva ett normalt hundliv, han får inte anstränga sig eller hetsa upp sig då detta kan påverka hjärtat. Idag var vi också in till veterinären i ett annat ärende och då till en annan klinik, den veterinären upptäckte också blåsljudet och tyckte vi skulle göra ultraljudet, hon sa även att hunden under inga omständigheter får ansträngas.
För mig känns detta hemskt, kommer min hund inte få leka i hundrastgården med sina kompisar? Får vi inte gå våra långpromenader? Kan han inte följa med i skogen och springa, kan vi inte vara med och träna på agilityn och kan vi inte leka med honom?
Samtidigt så är hunden 3 år och detta blåsljud har inte upptäckts förrän igår, hunden är pigg och glad i övrigt, vad göra?
Min fråga är nu om ni har erfarenhet av detta?
Berätta gärna om era erfarenheter om detta.
För mig känns detta hemskt, kommer min hund inte få leka i hundrastgården med sina kompisar? Får vi inte gå våra långpromenader? Kan han inte följa med i skogen och springa, kan vi inte vara med och träna på agilityn och kan vi inte leka med honom?
Samtidigt så är hunden 3 år och detta blåsljud har inte upptäckts förrän igår, hunden är pigg och glad i övrigt, vad göra?
Min fråga är nu om ni har erfarenhet av detta?
Berätta gärna om era erfarenheter om detta.