Blåskärm, ett minne blott.

Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Fast jag måste säga att sen jag fick min nya dator med WinXP hösten 2003 så har jag inte fått upp blåskärmen en endaste gång! Och jag använder datorn mycket och är en relativt avancerad hemanvändare. ;) Så nog tycker jag att det är ett gott betyg till WinXP!

/Erica
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Jo, XP är väldigt stabil och blåskärm med XP har jag nog vad jag kan minnas bara lyckats få med hårdvaru fel. Men det är ju endå en lite rolig lösning ;). BSOD blir RSOD?
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Har heller aldrig fått blåskärm med XP, och då har jag haft MÅNGA olika HW kombinationer.
Kul sak dock, rödskärm :D Var det ända ändringen i Longhorn förutom 3d gränssnitt? :devil:
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Testa en dator med trasiga minnen i eller en burk som blixten slagit i så får du se på annat ;)

Sen står det även i artiklen att det var väldigt svårt att få just "rödskärm". Härmed kallad RSOD ;).

3D gränssnitt? Det är ju RSOD:en som är det såklart ;). Nä, men jag väntar med spänning på longhorn släpps officiellt...
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

rofl
Jo det var ju oxå en lösning :D
Jo blåskärm har Jag allt lyckats att få ett antal ggr med XP hehe
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

I söndags så hoppade "Automatiska uppdateringar" upp på min speldator. Så jag lät den installera det den ville. Och när den var klar ville den i vanlig ordning starta om. So be it. Men när den skulle till att starta... bluescreen! Startade om igen... bluescreen! Jippie tänkte jag och startade den i felsäkert läge, och det funkade. Jag felsökte hårdvaran utan att hitta nått fel. Så det slutade med ominstallation. Och folk undrar varför jag är fientlig till Microsoft.
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Och du är 100% att det inte är några problem med hårdvaran efter din felsökning? :smirk:

Men faktiskt aldrig varit med om att XP får bluescreens efter updateringar..
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Ja nu funkar den precis lika bra som förr, efter ominstallation. Och det är inte XP jag har, det är 2000. :) Kollade processorn med Prime95, minnet med memtest86 och grafikkortet funkar lika bra som alltid. Vad mer kan man kolla? Hårddiskarna iofs då, men det är då inget annat som krånglat med dem.

Första gången jag är med om BSOD efter uppdatering med, men sådant SKA inte hända. Kan ju blivit nått korrupt med filen eller nått, är det enda jag kan tänka mig.
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Eller en tillfällighet? Bluescreens pga diskfel är ju faktiskt inte helt ovanligt. Kan ju även vara brädan det är fel på, men den vet jag tyvär inget sätt att felsöka.
 
Sv: Blåskärm, ett minne blott.

Jo en tillfällighet kan det ju vara med. Svårt att veta. Men som sagt datorn är stabil nu igen så, får väl se om den dör igen. Är det hårddiskfel blir jag ledsen, har en del grejjer som lär försvinna om den ger upp helt :(
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 576
Senast: cewe
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 574
Senast: super
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 959
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp