Blandrasmarsvin?

P

Phiiaa

Jag undrar en sak.. Jag hämtade min lille Romeo förra onsdagen :love: och jag undrar vad han kan vara för ras. Nu sa han på djuraffären att han "antagligen" var en blandras men jag litar inte riktigt på han,hellre på er här! :)

Hans grundfärg är vit,och färgen "över" är svart. Han är korthårig på huvudet och kroppen,men rumpan har långt hår. Det roliga med honom (vilket också är lite svårt att förklara) men det ser ut som han har slingor! :) Alltså,att det svarta långa håret går över hans vita grundfärg på rumpan.Jättegulligt! :love:

Men till frågan,kan han vara blandras eller finns det nån ras som är korthårig och lång bak? :confused:

Det är jättesvårt att svara på om ett marsvin är renrasigt eller ej. Bara genom att beskriva färgerna går tyvärr inte.
Mitt ena marsvin är släthårigt, men hennes mamma är peruan (långhårig) och pappan teddy (hennes syskon var virvlar). Så marsvin kan i stort sett se ut hur som helst.
Men du vet väl att du kan ställa ut ditt marsvin ändå, om du vill. I pet-class, då behöver djuret ingen stamtavla eller så.

Finns ingen ras som stämmer in på din beskrivning. Låter som ett typiskt blandrasmarsvin....

visst säljer de renrasiga! om en uppfödare får några ungar som har "fel" färg så säljs de till djuraffärerna.. ja hade en renrasig coronet från en djuraffär i Helsingborg..

Phiiaa:
men om han sa att de va en blandras så e de nog de oxå..
el så har bara inte pälsen vuxit till sig än.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 520
Senast: Miks
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Övr. Hund Satt nyss och åt lunch, och tillika tittade ut genom köksfönstret. Som vanligt. Då orten i allmänhet, och kvarteret jag bor i synnerhet...
Svar
17
· Visningar
3 457
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama