Blandrashundar, vad har ni?

H

Hessen

Hej! Jag är ny här på bukefalos, så jag ber om ursäkt om det här är en vanligt förekommande fråga/tråd.

Jag har en schäfer/husky, vilket kan tyckas vara den maximala hunden. Men jag älskart! Han är precis fyllda 4 år. Blir en hel del upptåg. Lösa skogspromenader, promenader med klövjeväska, joggingturer med dragselé mm.

Han är en lättsam och glad hund. Det enda negativa är att han blir lätt nervös när han inte får motion. Har hört att många som har denna blandras har fått den uppfattningen om det blir ett break med motion pga. sjukdom, halt-vila osv. Men annars en hund med mycket liv, snäll och väldigt stark personlighet med mycket egenheter. Tror att huskyn har lyckats slagit sig igenom mycket både till utseende och mentalt.

Jag undrar nu. Vad har du för blandras? Berätta gärna om den. Alltid lika roligt att läsa!
:):):)

image.asp

Sv: Blandrashundar, vad har ni?

jag har en 8 årig tik.
schäfer/labrador/westie

hon har mkt efter labradoren, helt galen i att bada,apportera ,bära på saker,samt väldigt glad.

sen är hon efter schäfern väldigt pipig(tyvärr), blir lätt hetsig, är antingen jättelugn och lydig eller helt uppe i det blå.
väldigt smart, älskar att träna, men har inte samma uthållighet som en schäfer.
är som sagt dock väldigt smart,lär sig saker snabbt,kan mkt och vill verkligen göra rätt ,och överhuvudtaget göra något.

efter westien har hon nog inte så mkt annat än pälsen och färgen:)

Zacko heter våran blandras. Som är Alaskan Husky :)
Han är lite mer än 2 år.
En helt underbar individ.
Har inte haft underbarare hund innan även fast vi haft Huskisar innan men ingen har varit som han.
Älskar att busa, promenera, gosa och är väldigt lätt lärd med vissa grejer och vissa grejer fastnar inte alls :angel:

Här kommer två bilder på snyggingen ;)

20110204011.jpg
20110223067.jpg

Jag har en liten olycka :D

Mamma staffe rymde med golden/labbe + litelite bordercollie...

resultat:
20249_313187536618_648711618_4019705_1794773_n.jpg

liten :love:
n648711618_1286307_8610.jpg

fångat bollar i snön:
26651_327293421618_648711618_4066504_6779164_n.jpg

Det är en riktig problemlösarhund som älskar att använda hjärnan, näst efter bollar då ;)
Sen är hon en riktig knähund som alla staffar ;)

Oj, Lainen. Är jätte nyfiken på hur din schäfer/labrador/westie ser ut! Kan du inte posta bild?

Väldigt snygga hundar på denna tråd måste jag säga ;-)

jag vet inte hur man lägger in bild?

Hon har samma päls som westien, lite sådär sträv halvlång/lockig nere mot magen=P samt mustash=)
dock inte lika kritvit, utan mer smutsvit.

Va häftigt! Hur hög är hon?

Jag har en dalmador ;) = 75 % dalmatiner och 25 % labrador.

Maja blir 6 år och bättre hund för mig finns inte. Passar som handen i handsken. Hon är gudasnäll, följsam, lydig, djurvän, ingen jaktlust, gått ihop med alla hundar hon träffat - tikar som hanar. Kan bete sig som ett svin i kopplet om vi möter en hund med attityd, men jag har aldrig varit orolig när vi mött nån lösspringande hund. Den tjejen kan det där med hundspråk och har under sin livstid fått leka mycket med andra hundar, plus att hon bodde med vår weimaranerhane en tid tillsammans innan jag & sambon gick isär. Vakten finns i henne och det gillar jag. Men det är vaktande under kontrollerande former. Jag kan öka den och jag kan stoppa den.

Maja hittade jag av en slump på blocket när jag satt och kikade runt och föll pladask för henne. Hade tingat en engelsk bullterrier i Norge, men min förälskelse för Maja var så stor att jag avbeställde Norgetiken.

Vi hade haft weimaraner i många år innan och i jämförelse är Maja rena semestern. Visst älskar jag weimaranern oxå, men Maja passar mig bättre. Hon är min och jag är hennes och allt är precis som det ska vara:)

Kul tråd:)

Har en liten kille på på ett år. Är 75 % amerikansk cockerspaniel och 25% lhasa apso.

Köpte honom i slutet utav juni förra året och då var han lite drygt fyra månader. Hittade en annons på bl*cket och fastnade direkt när vi såg hans fina kloka ögon. Mejlade uppfödaren och frågade om han var kvar, annonsen var gammal så vi hade ju inte så stort hopp. Fick svar dagen efter att han var såld.. Men att ägarna samma dag ringt och sagt att de inte kunde ha kvar honom för att de skulle gå isär. Fick numret till ägaren och nu ligger världens goaste lill-kille bredvid mig :love:
Till utseendet och även till sättet är han mest lik den amerikanska cockerspanieln, vilket ju inte är så konstigt.

Han är väldigt glad, säker kille som älskar att följa med mig till stallet och hjälpa till som han gör flera gånger om dagen. Han är ganska energisk och älskar att leka med sina kompisar.
Bild kommer förhoppningsvis senare om jag lyckas förstå hur man får in bilder :D

Spännande blandningar! Labrador & dalmatin, låter jätte fint! Snuffo, tihii. Låter som en underbar liten energiknippe du har där! :D

Pepsi var jätte vacker! Han ser verkligen vis ut!

KL

Turbo är 75% chihuahua och 25% JRT. Pigg och glad :)

32037610.jpg

Han blir 3 år till sommaren, har haft honom sedan november 2009. Jag skulle "passa" honom "ett tag" :grin:

Jag har en har en chihuahua/pekingeseblandning som jag köpte som treåring. Hon är den perfekta sällskapshunden. Otroligt lätt att ha att göra med men envis som synden.

dsc00633_121875957.jpg

Har en blandning mellan jack russell, mops, papillon och borderterrier.

Pigg och glad. Älskar alla. :laugh:

Jag har en blandras tik på över året som kom till genom en tjuvparning. Mamman:Bordercollie/golden och pappan Bordercollie/Bernersenner. Hon ser ut och är i sättet som en BC, och vart BS tagit vägen i henne vet jag ej.

Va väldigt osäker och känslig när jag tog över henne i november men i dag är hon en tryggare hund både mot hundar och människor. Kräver struktur och fasta gränser i vardagen. Älskar att få jobba och extremt lättlärd. Mycket motor :). Inte testat henne på får men ska upp till en bekant som är tränare och kolla hur hon är med får. Kan se en del när hon är i flock med andra hundar ute ex, ställer och håller kvar så en del verka finnas i henne, vi får se vad det blir av det hela.

15445_1299339167.jpg

12450_1299526910.jpg

vad häftig, ser ut som en vit schäfer, hmm herdehund:)

Jag har en tik på 7 månader som är korsning mellan vit herdehund och schäfer och lite collie.

En helt underbar hund som älskar att jobba, men som även kommer göra mig gråhårig i förtid :D

183112_10150115007488425_647273424_6303936_2061725_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka