Blandrasen hos kompisen

P

pippi27

Ja, jag behöver skriva av mig lite.
Har en god väninna som jag träffar rätt ofta. FAmiljen har X-antal barn. Trevlig familj, absolut inget om det.
Dom har en blandis av en mycket märklig konstellation , schäfer-spets av nå´t slag-drever. En mycket trevlig hanne på dryga året.
Nu till mitt "dilemma".
Familjen tog över honom i höstas, dom ville ha en hund och fick denna av någon bekant eller hur det nu var. Familjen vill ha hund för att ha hund, inget mer. Denna hanne är VÄLDIGT aktiv.
Han skulle älska att få jobba, men familjen har inget intresse alls.
Tycker synd om hunden som inte får utlopp för sin arbetsglädje.

Jag hoppas att jag kan motivera väninnan att börja köra spår med honom för det skulle han älska´att göra.

Förslag på hur jag kan peppa familjen utan att jag gör mig ovän med dom?
 
Sv: Blandrasen hos kompisen

åk på utflykt och låt barnen vara figgar och låt hunden söka. föräldrarna kan ju käka picnic under tiden. förhoppningsvis upptäcker de hur härligt det är när BÅDE barn och jycke är trötta och vill göra om det igen.
 
Sv: Blandrasen hos kompisen

Kan du inte berätta att han visade anlag för spår hemma hos dig och verkar tycka att det är roligt? Så kan du erbjuda din hjälp med att köra igång honom och visa familjen hur roligt han tycker att det är.
 
Sv: Blandrasen hos kompisen

Ja, både svaren låter bra!

Tackar, det borde jag ju kommit på själv jue:o Får skylla på febern:cool:
 
Sv: Blandrasen hos kompisen

Jag tycker att du ska uppmuntra dem till att börja en lydnadskurs med hunden. En nybörjarkurs!

De kanske inte har intresset för sök och spår, men något av barnen kanske gillar agility...eller lydnad. Se till att få dem till en kurs där de träffar andra och får lite förslag på vad man kan göra med hunden.
 
Sv: Blandrasen hos kompisen

tala om hur-otroligt-praktiskt det ärf med en hund som kan leta uppen försvunnen unge8barn älskr ju lekar)
för att inte tala om plånböcker,nycklar,fjärrkontroller o annat som kan försvinna i en barnfamilj.

Eller påpeka det livsviktiga i att ha en brandvarnarhund o ge dem hallgrens bok.

borde hålla dem sysselsatta ett tag;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp