Blandisutställning? =)

Snobben

Trådstartare
Funderar på att åka på blandisutställning med min vovve, kul ju!!:)
Fler som ska/har varit på det?

Problemet är bara att han är allmänt sjövild och blir jätte uppe i varv med andra människor och hundar och har jättebra självförtroende och hoppar gärna på allt & alla.. Samtidigt är han lättuppstressad..

Har försökt träna så gott det går, men är bara bestämda tikar eller vissa större hundar som han lyssnar på.. Och såna där LIVSFARLIGA små hundar som är arga;)
Oss lyssnar han helst inte på om man inte ryter till ordentligt, eller lyckas fånga hans uppmärksamhet med ngt snaskigt.

Tycker det skulle vara jätteskoj & ställa ut honom på skoj, men antar att man måste visa upp sig något ordentligt för domarna..hm

Han kommar vara precis över åldern för valp/ung klassen med, så blir väl yngst & galnast i sin grupp;)

När vi har gått på kurs så har han varit jätteduktig på övningar där han varit lös och stannat kvar osv, men all närmare kontakt med andra hundar gör honom vild.. Han är ju glad, men FÖR glad..

Hade ju varit kul & åka på en utställning för skojs skull!
 
Sv: Blandisutställning? =)

förstår mig inte på blandrasutställningar...
Inget fel på blandraser!! har två egna!! Men vad går dem efter??
Om jag tar mina tex, Husky, vorsteh o Pointer i båda...
De är helt olika varandra! hur ska domarna kunna döma som??
Jag ska visa dig..

Hanen...
7487674.jpg


Tiken
7487770.jpg


Exakt samma raser, vad och hur ska de döma?
 
Sv: Blandisutställning? =)

förstår mig inte på blandrasutställningar...
Inget fel på blandraser!! har två egna!! Men vad går dem efter??
Om jag tar mina tex, Husky, vorsteh o Pointer i båda...
De är helt olika varandra! hur ska domarna kunna döma som??


Det där har jag också tänkt på..
Domarna måste ju gå efter vad DOM tycker är finast eftersom att det inte finns någon standard?!
Men är det olika grupper i blandrasutställningar?
Och i såfall, hur de dessa grupper ut?
 
Sv: Blandisutställning? =)

förstår mig inte på blandrasutställningar...
Inget fel på blandraser!! har två egna!! Men vad går dem efter??
Om jag tar mina tex, Husky, vorsteh o Pointer i båda...
De är helt olika varandra! hur ska domarna kunna döma som??


Det där har jag också tänkt på..
Domarna måste ju gå efter vad DOM tycker är finast eftersom att det inte finns någon standard?!
Men är det olika grupper i blandrasutställningar?
Och i såfall, hur de dessa grupper ut?

Kan det inte vara så att de går efter kroppens funktionsduglighet, sundhet etc? Proportioner osv?
Bara en gissning...
 
Sv: Blandisutställning? =)

Dom går väl efter allmänt uttryck, ser hunden propertionelig ut, uttrycksfulla ögon, fint steg osv kanske?

Tycker det är skoj! Är nog inte på blodigt allvar heller som på vanliga utställníngar.
 
Sv: Blandisutställning? =)

Blandis utställningar går efter sin röda tråd: - Form - Funktion -Friskhet - Följsamhet.

Jag har själv aldrig deltagit med mina hundar, men jag tror dom flesta gör det för skojs skull!

Tycker absolut du ska var med om du är sugen!

Tror det är en i Fagerhult i maj som brukar vara ganska rolig, även för icke utställare!
 
Sv: Blandisutställning? =)

Minerva: Dom kollar nog mest att hunden har ett bra (sunt) exteriör, fin päls och ögon, fin mun och tänder, trevligt steg, bra temperament osv...

Ett allmänt-intryck.

Jag skulle vilja åka på blandisutställning med min schäfermix!
 
Sv: Blandisutställning? =)

Hihi, ja vore ju skoj & åka dit:)
Fast får väl hoppas han hinner lugna sig lite till dess isf:angel: :o
 
Sv: Blandisutställning? =)

Minerva: Dom kollar nog mest att hunden har ett bra (sunt) exteriör, fin päls och ögon, fin mun och tänder, trevligt steg, bra temperament osv...

Ett allmänt-intryck.

Jag skulle vilja åka på blandisutställning med min schäfermix!

Okej :) bra då får jag äntligen reda på det :banana: nog för att jag borde kunna tänka p ådet själv.. men tankegången räcker inte så långt :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 442
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Heeellojsan. :D Nu efter många om och men har jag fått tummen ur rumpan och kollat efter lite kurser jag skulle vilja gå för skoj skull...
Svar
5
· Visningar
1 921
Senast: Xoya
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 835
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp