blanda mässing och silver

M

mustbeforever

tänkte höra vad ni säger om att blanda tex ett träns med mässingspännen med ett silverbett.
Är det okej eller förbjudet?
"Får" man ha silverstigbyglar och resten i mässing?
Eller spelar det ingen roll?
:confused:

Spelar roll för vem då? På tävling får du ha hur du vill.

Aha, nu fattar jag. Mig kvittar det men om jag har ett träns med mässing vill jag ha det på tyglarna och på maringal/förbygel om jag har det men inte nödvändigtvis på sadeln. Tycker mässing börjar kännas rätt trist öht nu - överdos liksom.

Jag tycker det är helt okej. Jag blandar vilt jag.
Det är väl en smaksak också.

Roligt inlägg, för ja tänker alltid på det. Men gud vad svårt det är. För jag köpte nyss en ny nosgrimma med mässing till till silver träns, men de hade inte den nosgrimman i silver, och jag frågade min kompis vad hon tyckte, hon sa att det va bara jag som la märke till det hon hade inte ens sett det. Men bett tycker jag man ska matcha med spännena. vad gäller stigbyglar så silver e väl vanligast. Ärligt talat så tror jag inte så många lägger märke till det. jag tycker det e värre att ha typ, svart sadel och brunt träns. Eller typ brunt träns o svarta tyglar, det tycker jag e smaklöst. Men det e många som har det även i toppklasserna. mvh malin ;)

Roligt inlägg, för ja tänker alltid på det. Men gud vad svårt det är. För jag köpte nyss en ny nosgrimma med mässing till till silver träns, men de hade inte den nosgrimman i silver, och jag frågade min kompis vad hon tyckte, hon sa att det va bara jag som la märke till det hon hade inte ens sett det. Men bett tycker jag man ska matcha med spännena. vad gäller stigbyglar så silver e väl vanligast. Ärligt talat så tror jag inte så många lägger märke till det. jag tycker det e värre att ha typ, svart sadel och brunt träns. Eller typ brunt träns o svarta tyglar, det tycker jag e smaklöst. Men det e många som har det även i toppklasserna. mvh malin ;)

På träning tycker jag att det är helt okej att blanda hur som helst. Men på tävling tycker jag faktiskt att man kan anstränga sig lite och matcha. Men silverstigbyglar till mässning på träns och martingal tycker jag är helt okej. Jag har också vant mig vid olika färga på sadel och träns, bara tränset har samma färg som eventuella hjälptyglar.

Huvudsaken är att det är rent propert och ser trevligt ut. Inga remmar som hänger lösa osv. Samt att mässningen är putsad! Det blir så dassigt annars.

Jag är extremt petig och blandar INTE mässing och silver. Ja, kanske mässing på tränset och vanliga stigbyglar, men aldrig silverbett på ett träns med mässing och vice versa.

Men å andra sidan så gäller det mig, vad andra har bryr jag mig inte om :D

jag kan överhuvudtaget inte rida om jag har blandat!
jag har mässingbett (eller gold medal) mässingsspännen på tränset, mässingsdetaljer på sadeln och ,mässingstigbyglar:D
ps. allt läder är svart! :cool:

Sånt tkr jag inte man lägger märke till så mkt (då syns det MKT mer om man har brun sadel o svart träns el tvärtom ex).
Jag har mässingsspännen på tränsen, men silver på en del bett (alla slags bett finns inte i mässing), martingalerna har oxå silverspännen o stigbyglarna (sprenger = finns väl inte heller i mässing!)
Så det tkr jag oftast ser helt ok ut! :)

Nej, det är hemkst!! :eek: Har aldrig silverbett till mässingspännen eller vice versa. Martingal/förbygel måste också matcha. Dessutom måste det vara samma typ av spännen, runda spännen på tränset=runda på martingalen också.
Dock KAN jag ha tyglar med dolda hakar... Jag har Sprenger stigbyglar, så dom matchar inte..... :smirk:

Jag har väldigt svårt för att blanda, så jag har löst det genom att bara ha svart läder och rostfria spännen.

jag tror jag har blivit lite fixerad vid det där jag kan inte köpa träns med mässing för allt jag äger har silverspännen och jag tycker det är fult att blanda. :crazy:

Det är väl ingen större skada skedd om man blandar de olika metallerna. Vem bryr sig? :confused: Mår man inte dåligt av det själv spelar det väl inte någon roll.

Jag tycker att det är snyggast om man har samma på spännen och bett. Men om man har rostfria stigbyglar och mässing på tränset tycker inte jag stör.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka