Blanda Krafft Müsli och K. protein?

_Runaway_

Trådstartare
På Kraffts hemsida står att Muslin ska blandas med havre och mineraler för att skapa en bra foderstat. Men om man genom höets värden räknar ut att hästen behöver Krafft Protein till, går det bra då? Har räknat och räknat, och det enda som blir bra är att ha hö, Muslin och protein.

Sv: Blanda Krafft Müsli och K. protein?

Så länge du har höanalys och räknar så hästen får i sig vad den behöver så spelar det ingen roll hur du blandar! Du kan alltså med "gott samvete" blanda krafft musli med krafft protein om det är vad som kompletterar ditt hö bäst!

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
590
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?