Blåbäret

A

adamus-ant

Jag har nyligen blivit ägare,mer eller mindre mot min vilja, till två hästar. Ett äldre varmblod och en ung korsning Ardenner, Halvblod mm
Nu tänkte jag lär mej att rida lite western men vet inte riktigt var jag ska börja.Jag vill gärna få hästarna lydiga och trevliga att rida. Är det här man kan få bra råd om hur man ska göra?
Skötsel och foder till hästarna har jag redan fått väldigt dra tips om så det är bara träningen jag undrar om.

Sv: Blåbäret

Du måste ha en tränare för att lära dej grunderna i westernridning och för att sedan komma vidare. Vissa tips om övningar kan man få här men du måste ändå ha ett grund kunnande.
Hur mycke har du ridit innan?
Kolla gamla trådar här på western, det kan finnas mycke information att få. :) Och har du frågor om någonting särskilt i ridningen så är det bara att skriva igen.
:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka