Blä... Inspiration/gnälltråd.....

Mustang

Trådstartare
Stora hästen är konvalecent sen 4 månader tillbaka, och kan teoretiskt
sett sättas igång nu. Dock vill jag inte sätta igång henne på det här
underlaget med spänningar och allt vad det innebär.

Kan man rida in 3-åringen bara för att ha något att rida på? :angel:
(Hon är född i maj, så är ju inte riktigt 3 än)

Så vad gör man mer nu? 3-åringen är färdig för uppsittning, så där
finns inget mer att befästa.

Vad finns det mer än tömkörning att göra? (med båda)

Sv: Blä... Inspiration/gnälltråd.....

Jag tänkte börja skritta min 3 åring om någon månad kanske..
Har suttit på henne 2 gånger så hon är ju typ.. insutten. ;)
Vi kör trail at hand, showmanship, sen körs hon(typ! hon är inkörd men inte körd sen i höstas), promenader , trickträning, påbörjat lite slidstop och roll back på lina ... Kanske inte i den erfarnas öga visserligen. Jag extrementerar mig lite fram. :rofl:

Sv: Blä... Inspiration/gnälltråd.....

Min blivande 3 åring reds in i somras, det är en quarter, vet ej vilken ras du menar.
Men han är ju inte lärd något så i somras gick det att skritta samt trava honom lite ute i skogen.
Nu har han sått sedan han kom hem till mig och jag planerar sätta igång med lite uppfräshning när snön är borta ( isen oxå förstås ).
Han växer oxå mycket.

Han är oxå inkörd men inte körd sedan i somras, hoppas jag kan få ordning på det oxå. Hade hjälpt att ha en vagn förstås ;)

Är det en islandshäst skulle jag kanske vänta med riktig inridning men att sitta in, skritta och trava, lära dem stopp och sväng och flytta för tryck är aldrig fel oavsett ras.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 847
Senast: ameo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 106
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 101
Senast: malumbub
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka