Blå himmel och det blåser halv storm

Jag har legat i hängmattan idag igen. Det är något jag gör ofta. Tittar på himlen, molnen och träden. Svalorna brukar också flyga högt upp i skyn.

1000000547.webp

Men det har blåst kraftigt idag och känts kallt.

Fick in en jobbansökan idag. Tog en befintlig ansökan till annat jobb, raderade hälften och skickade in resten.

Två jobb kvar att söka den här månaden.

Stör mig för övrigt på min kinestelefon som inte återger korrekta färger. Det sas att kameran i den här telefonen skulle vara bra men jag håller inte med.

I morgon kommer vård-teamet på hembesök.

Det ser så idylliskt ut! Ibland föreställer jag mig att jag skulle kunna hitta något liknande boende för mig, hunden, katten och de små fasanerna - vilken dröm!
Fast inte i Sverige då, det är för modernt! :D

Ser mysigt ut! Mysigt att höra naturen och djurlivet!
satte upp tältet på altanen åt spionen och han verkar gilla att ligga där också.
448684270_10160482122253877_1726242047010966037_n.webp

Funderar själv på om jag inte skulle släpa ut täcke och kudde där i solen och slappa en dag. Och bara vara. Fick en påminnelse från en person från AF att jag har semester och då ska jag ha semester och inte göra en massa olika saker utan ta det lugnt. Jag har inte riktigt njutit av semestern på det viset ännu. Det är nog dags! Det är så vackert ute nu!

Så härligt det ser ut! Skulle också vilja ha en hängmatta, eller ännu hellre sol. 😅
Den där hängmattan är ett riktigt fynd. Den skänktes bort på fb och jag var den första som svarade på annonsen så jag fick den. Det var många efter mig som fick se sig snuvade. Och jag har haft mycket nöje av den där hängmattan. Det är faktiskt en favoritpryl som används mycket. Jag tar fram den så fort solen börjar värma i februari-mars ungefär och tar undan den när vädret blir trist framåt höstkanten.

Det är för övrigt väldigt hög tid att städa verandan så att jag kan sova där. Jag brukar sova där under sommaren, men förra året blev det inte av p.g.a. stökig veranda.

Det låter underbart! Jag har sovit på min balkong ibland, så mysigt men är rädd för att grannarna ska se mig. Har en balkong precis bredvid, men har nig sett folk där ute ca fyra gånger på sju år så känner mig rätt så trygg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka