Blå eller röd glykol?

illernettan

Trådstartare
Har försökt att läsa mig till, via instruktionsboken, vilken färg på glykolen till min bil ska vara. Har också försökt googla men jag har inte hittat svaret.

Är det någon här som vet med säkerhet vilken färg glykolen ska ha i en Volvo L v70 1998? Det är automat om det är viktigt.

Så tacksam för svar :)

Sv: Blå eller röd glykol?

Jag skulle leta efter en kod eller beteckning och inte gå bara på färg. Det här är jätteviktigt så jag skulle kolla på en volvoverkstad.

Kanske kan ringa en verkstad och fråga?

Min bil har alltid haft röd, sen fick den blå, Jag vet inte varför men den funkar iaf fortfarande ;) Vet att det är viktigt att det blir rätt, och att man aldrig blandar. Jag blev en aning nojig när min fick blå i sig istället, men det har gått bra. Bara förutsätter att bytet gjordes på ett korrekt sätt..

KL
Observera att man absolut inte får blanda den blåa och den röda glukolen. TS Ser du inte i behållaren vilken färg den har?
Blandas de blir det en goja av glukolen.

Tack för alla tips och det blir att jag kollar med en verkstad. Bara för att vara på den säkra sidan :)

Hade ju varit enkelt och kollat hur färgen sett ut i behållaren, men det är så utblandat att jag inte vågar ta för givet att jag ska ha blå glykol.

Är den så utblandad så rekommenderar jag att du byter. Kolla med antingen verkstad eller Google vilken glykolsort du ska ha (Etylen eller Propylenglykol) och köp den där det är billigast. Blanda sen 50/50 glykol-vatten och du är hemma och vet vad du har.

Vilken motor har du i bilen, bensin eller diesel och motortyp?

(Jag behöver uppgifterna om jag ska kunna ta fram typen och volymen du behöver.)

Det är bensin och automat. Jag får kolla motortypen imorgon då bilen är hemma och det har förhoppningsvis slutat regna....

Tack så mycket för hjälpen så här långt :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 219
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 842
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka