Q

Qyenn97

Hur gör ni för att få tillbaka bjudningen, på en före detta skadad häst som tappat bjudningen och stannat på grund av att den var skadad? Min häst haden nästan otäck bjudning och hade sånt otroligt sug mot hindrena så jag nästan flög bakåt i sadeln:angel: Men så har han varit skadad, och då började han stanna på en träning. Så kollade vi upp honom och då var han halt, och hans tänder var då inte de bästa. Men nu är han förhoppningsvis frisk, och jag hoppade lite i söndags. Det kändes inte alls som den bjudningen, nästan ingen alls, men inte så att han stod emot. Så nu undrar hur ni gör för att era älsklingar ska förstå att det inte gör ont mer?

Sv: Bjudning

jag har inget bra svar, men skulle gissa på att ett sätt är att börja med väldigt låga hinder för att han ska få tillbaka förtroendet och inse att det inte gör ont att hoppa.

hur länge var han "sjukskriven"? Han kan ha tappat en del muskler och orkar kanske inte riktigt. träna mkt bommar och mkt markarbete så att han blir stark. Ta det lugnt med hoppningen och hoppa bara lågt. Om han "bara" har dålog bjudning så är det bra att ge sig ut på fält och galoppera om du har möjlighet, får upp bjudningen och kondisen. Lycka till!

Han har redan fått tillbaka sin bjudning:D Men har haft låsningar i ryggen och fick dom bortknackade idag.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 273
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka