L

lisenfisen

kan en kanin äta björk? vad för slags grenar ska dom inte äta?:bump: :bump:

Sv: björk

Vi brukar ge våra vinbärs och äppelgrenar!!!

min kanin älskar björk, speciellt nu på våren då det är nyutslagna knoppar. Han har aldrig blivit dålig av dom så jag tror inte att det är något farligt. Annars har jag hört att grenar från fruktträd brukar vara både gott och nyttigt för kaninerna. Kan som ovanstående sagt också lägga in ett gott ord för kvisar från vinbärsbuskar, brukar vara väldigt populärt

jag var ute och "plockade" till mig några grenar men precis när jag skulle lägga in den i buren så upptäckte jag gröna "bladlöss" uch på bladen så då kastade jag bort grenarna.brukar ni ge även om det är löss på bladen?

På vår och sommar har björnkarna gift i toppatrna av grenarna som kaninen kan bli mkt sjuk av!!detta är pga att inte harar osv ska käka upp dom!! ska du ge din kanin björn så knipsa av ändarna på björkkvistarna!!!

Grenar från träd med "storkärniga frukter" ska tydligen inte vara bra. Alltså plommon/körsbär. Men vinbärsbuskar och äppleträd går utmärkt.

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar