Bizkit - hunden som går i sömnen

Poxz

Trådstartare
Någon som sett de klippen? Tycker det ser läskigt ut, speciellt klipp nr 2. :crazy: Det här kan väl ändå inte vara vanligt, eller ens normalt? Att tassarna rycker och att de småskäller i sömnen är en sak, men det här?

KLIPP 1
KLIPP 2

Sv: Bizkit - hunden som går i sömnen

Det ser ut som epilepsi. INTE roligt.

Har sett det där förut. Min första tanke var iaf "Det är något som är fel där...", framförallt eftersom den hoppade in i väggen.. :cool:

Men jösses!
Tittade bara litegrann på första klippet.
Kunde inte kolla på mer:cry: stackars hund.

Tittat lite på klipp nr 2 nu också men klarar inte av att se hela.
Hur f*n kan ägarna bara stå och filma?

Senast ändrad:

Ja, jag tänkte också på epelepsi.. Stckars hund..

Ägarna fattar nog inte allvaret.. dom tycker väl bara att det ser kul ut..

Fast enligt en kompis kan det tydligen bli så?
Normal sömngång?
Hennes tik gör visst också så ibland.

Men det ser otäckt ut

Hade Narmo gjort så så hade jag åkt in till veterinären och röntgat hjärnan på honom på en gång :crazy:. Fasen vad läskigt... Hoppas inte dom har trappor i huset :cool:.

Fast enligt en kompis kan det tydligen bli så?
Normal sömngång?
Hennes tik gör visst också så ibland.

Men det ser otäckt ut

Hur menar du, gör hennes hund precis så? Är hon trött efteråt?

Jag har bevittnat ep hos både djur och människor, och även om jag inte kan svära att det är det som händer Bizkit, så är det precis så det har sett ut.

Har någon av er kontaktat dom som lagt upp filmen angående era erfarenheter med epilepsi etc, eller är det som vanligt att folk mest sitter och tycker utan att försöka göra något?

Jag vet inte vad jag ska tro, men jag hade definitivt gått fram och försökt smeka/lugna hunden om den drömde så krafigt. Grima kan både morra och skälla i sömen och röra sig ganska kraftigt (dock inte SÅ kraftigt) men det brukar lugna sig om man bara klappar henne mjukt.

Har sett första klippet en gång förut, visste inte att det fanns fler. Om min hund gjorde detta vid fler än ett tillfälle (och efter det skulle jag övervakat honom NOGA!) skulle jga inte hämta filmkameran, utan ringa veterinären...

Läskigt, minst sagt.

/Syrsa

P.S. de har fått kommentarer på sin YouTube sida där det föreslås att hunden borde tas till veterinär för undersökning.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 941
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka