På ett annat forum har jag hittat följande påstående:
Personen ifråga påstår dessutom att hästar kan få fång av proteinöverskott och det är väl forskarna eniga om att den teorin är struken som fångorsak, om jag fattat saken rätt.
SÅ jag undrar om det är så enkelt som att det är en fettnacke som avses men att personen ifråga vill att det ska vara "det farliga proteinöverskottet" som orsakat det?
Jag har aldrig sett heller hört talas om något liknande, så jag undrar om det finns någon annan som vet bättre än jag i denna fråga? Finns detta fenomen?Det finns de som är överkänsliga för protein och kan då få sk protein-nacke vilket medför att nacken svullnar upp och, kan spricka eller ge klåda. Sen spelar det ingen roll om proteinet kommer från grovfodret, kraftfodret eller betet. Protein är protein oavsett var det kommer ifrån.
Personen ifråga påstår dessutom att hästar kan få fång av proteinöverskott och det är väl forskarna eniga om att den teorin är struken som fångorsak, om jag fattat saken rätt.
SÅ jag undrar om det är så enkelt som att det är en fettnacke som avses men att personen ifråga vill att det ska vara "det farliga proteinöverskottet" som orsakat det?