Biter sig själv vid bakknät

r_freddy

Trådstartare
Finns det någon som vet vad som kan vara fel på min 2 åring.
han har sedan i somras bitit sig själv runt omkring virveln i bak alltså vid knät bak, och en bit bort mot magen. Inte bitit sönder sig själv utan typ gjort hack i pälsen. Jag har sett det själv några gånger och då har han sparkat med bakfoten när han bitit sig själv.
Jag har tittat efter ohyra men inte sett något. Borde det inte i så fall vara på fler ställen. Detta sker alltså på båda sidor.
Inte alltid utan med jämna mellanrum :confused:
Vad tror ni att det kan vara :bow:

Sv: Biter sig själv vid bakknät

Kan det möjligtvis vara så att det helt enkelt lossnar lite päls när han kliar sig?
Har sett att shettisen får såna märken och han kliar sig inte mer än vanligt. Är det ohyra så kliar det väldigt mycket, nästan så de blir hyptnotiserade av det.:bump:

Nej. han är inte halt eller något sådant.
Detta sker inte alltid utan bara i bland :confused:
Verkar vara lite mera just nu bara. Jag har inte sett någon av mina andra hästar göra på detta sätt tidigare.

Detta är ett typiskt hingstbeteende som brukar försvinna av sig själv. Det viktigaste är att din häst går med sällskap som han tycker om och kan leka med. Min hingst gjorde så när han var 6 månader och skulle avvänjas - jag bytte då hagsällskap till en mer "barnslig" kompis som gillade att leka fast han var valack. Han slutade på några dagar. Men se till att ordna detta fort för det kan bli ett bestående olatsproblem. Lycka till.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En enda ridlektion blev det den här veckan, men vilken lektion sen! Jag hade lätt kunnat byta bort minst 5 lektioner på andra hästar mot...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 239
Senast: Sol
·
Hästhantering Jag står i ett stall med 4 hästar. Flocken är väldigt orolig och det har tagit tid att avgöra en rangordning. Från början var det...
2
Svar
23
· Visningar
5 716
Senast: ch791022
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar