Biffeneddie
Trådstartare
Nån mer med bipolär sjukdom? Fick min diagnos när ja va 19,varje dag är en utmaning. Känner mig ensam i min situation
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det vet jag Numer berättar jag det inte direkt för människor, många blir skrämda av det.... Har ju bl a kostat mig en anställningJag är bipolär så du är inte ensam.
Det är synd det har kostat mig mycket också.Nej, det vet jag Numer berättar jag det inte direkt för människor, många blir skrämda av det.... Har ju bl a kostat mig en anställning
Ok, ja jag ska ju bara gå upp till 150 mg i dagsläget. Har hört att det blir rätt vidrigt om man glömmer dem, ska se till att INTE göra det. Viktökning verkar vara en vanlig biverkning, så nu håller jag verkligen koll på hur/vad jag äter.... Trötthet är ju vad som önskas uppnå just nu, har sovit uselt i fler månaderJag har fått rätt stor hjälp av Quetiapin. Har inte några direkta biverkningar som jag kan komma på förutom trötthet och ökad hunger någon timme efter att jag har tagit den. Men fy fan om jag missar att ta den, då kan jag inte stå upp dagen efter utan ligger bara och kräks. Jag äter 225mg
Jag åt 150mg under lång tid innan jag behövde öka. Viktökning har jag inte märkt av som tur väl är. Jag blir ofta jättehungrig på kvällen när jag har tagit dem så då gäller det att tänka på vad jag äter men för övrigt har jag inte märkt av ökad hunger. Äter dock andra mediciner som minskar hungern men jag gick inte upp i vikt när jag åt enbart Quetiapin heller. Den hjälper mig mycket med sömnen men vändpunkten kom när jag började med melatonin. Har du provat det?Ok, ja jag ska ju bara gå upp till 150 mg i dagsläget. Har hört att det blir rätt vidrigt om man glömmer dem, ska se till att INTE göra det. Viktökning verkar vara en vanlig biverkning, så nu håller jag verkligen koll på hur/vad jag äter.... Trötthet är ju vad som önskas uppnå just nu, har sovit uselt i fler månader
Nej, har inte provat melatonin, kan man göra det utan att meddela läkaren tro, eller ?? Är än så länge bara uppe på 100 mg, men sover fortfarande urkasst, däremot är jag seg hela dagen Går upp i full dos i kväll.Jag åt 150mg under lång tid innan jag behövde öka. Viktökning har jag inte märkt av som tur väl är. Jag blir ofta jättehungrig på kvällen när jag har tagit dem så då gäller det att tänka på vad jag äter men för övrigt har jag inte märkt av ökad hunger. Äter dock andra mediciner som minskar hungern men jag gick inte upp i vikt när jag åt enbart Quetiapin heller. Den hjälper mig mycket med sömnen men vändpunkten kom när jag började med melatonin. Har du provat det?
Läkaren pratade om att även sätta in antidepp, men när jag skulle hämta ut medicinen fanns den inte med. Huvudvärken har jag märkt av också, men inte så farligt.Jag tar quetiapin 150 mg men har inte bipolär sjukdom. När de satte in quetiapin hade det en stor effekt och stabiliserande mig en del. De hävdar även att det hjälper den antidepressiva medicin jag tar men är tveksam till om det haft någon sådan effekt. Jag blir väldigt trött på dem och somnar snabbt om jag tar dem ca 1 h innan jag ska sova vilket jag brukar.
Här haft biverkning i form av huvudvärk men äter även andra mediciner så kan också vara för dem. Har inte märkt större aptit.
Väcker liv i tråden....
Är diagnostiserad bipolär sen ca 6 år tillbaka, och fungerar bra på Lamotrigin.
Har nu fått problem med sömnproblem i samband med ökad arbetsbelastning/stress vilket resulterat i minnesproblem, förvirring och total energilöshet. Träffade läkaren i måndags och fick utskrivet Quetiapin och tänkta höra om någon här har erfarenhet av den?
När jag googlar blir jag smått orolig med tanke på biverkningar och utsättningssymptom
Så om någon har erfarenheter att dela med sig av, både positiva och negativa, så vore jag glad
Melatonin kan vara svårt att få tag på utan recept så lättast är nog att fråga läkaren. Jag blev som en zombie i ca två veckor när jag höjde och sedan gick det överNej, har inte provat melatonin, kan man göra det utan att meddela läkaren tro, eller ?? Är än så länge bara uppe på 100 mg, men sover fortfarande urkasst, däremot är jag seg hela dagen Går upp i full dos i kväll.
Valdoxan kan vara ett alt. Antidepp som ställer in dygnet på 24 timmar och hjälper sömnen.Väcker liv i tråden....
Är diagnostiserad bipolär sen ca 6 år tillbaka, och fungerar bra på Lamotrigin.
Har nu fått problem med sömnproblem i samband med ökad arbetsbelastning/stress vilket resulterat i minnesproblem, förvirring och total energilöshet. Träffade läkaren i måndags och fick utskrivet Quetiapin och tänkta höra om någon här har erfarenhet av den?
När jag googlar blir jag smått orolig med tanke på biverkningar och utsättningssymptom
Så om någon har erfarenheter att dela med sig av, både positiva och negativa, så vore jag glad