H

Hera2002

Jag ger min häst biopromin... För min "foderhjälp" sa att det var väldigt bra så skulle vara kul om någon annan visste lite mer om det, om era hästar har blivit bättre när ni gett det, vad ni tycker om biopromin i övrigt. :) :D

Har hittat lite fakta om de; ;)
den naturliga basen med mineraler och spårämnen är det tillsatt essentiella aminosyror, vitaminer och örter i god balans för att främja ett optimalt upptag, ur såväl BIOPROMIN som det dagliga intaget av foder. Speciella örter är tillsatta för att främja magens och tarmens funktioner. Det är viktigt för syntetiseringen (bildandet av vitaminer i tarmen). BIOPROMIN ger en god balans i blodet och i den inre sekretionen det vill säga, körtlar och organ stimuleras till en normal funktion. Det är särskilt viktigt för hjärta och lungor, för att förhindra överansträngning, underträning och tävling. Mineralernas positiva effekter är: – Aktiverar syreupptaget – Bryter ned mjölksyran – Starkare skelett - leder - muskler - senor – Bättre hovkvalitet – Stimulerar matsmältningen – Mindre fodergallor – Snabbare återhämtning – Finare hårrem Förbättrar hormonbalansen.

Sv: Biopromin

Jag använde Biopromin i flera år till alla hästarna. Precis i början såg jag gladare hästar redan efter 2 veckor. Till och med min gamla fölmärr bockade runt i hagen som en unghäst.
Hovkvaliten förbättrades, magarna i balans. Ny lyster i pälsen - hästarna fick en djupare färg. Efter en tid kunde jag konstatera friskare hästar.
Tyvärr slutade jag ge Biopromin och "narrades" till att köpa annat mineralfoder (billigare) och efter något år så var mina hästar lika "sjuka" som alla andras. Vad jag menar är alltså att när de åt Biopromin blev de inte sjuka. Inga förkylningar, inga magproblem, inga hovproblem etc.
Nu har jag fått tillbaka vettet igen :angel: och har börjat om med Bioprominet.
Nu låter väl det här som värsta reklamen men faktum är att jag provat mycket i foderväg och Biopromin ÄR bra. Mineralerna, spårämnena och vitaminerna i Biopromin är helt organiska till skillnad från de flesta andra mineralfoder och det gör upptagligheten mycket stor, därav de små mängderna när man läser på analysen.
Jag kan bara rekommendera!

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 057
Senast: Araminta
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 061
T
Foder & Strö Hur kan Super-G från Fibergi ge det där lilla extra som inte andra kraftfoder gör? Jag kan inget om foder men börjar fundera nu när vi...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: traff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka