Bio - 3d eller utan?

voltis

Trådstartare
Jag är kanske en av de få som aldrig sett bio med 3d, men ska på bio senare idag med dottern och började fundera om vi kanske ska testa 3d?
Ni med mer 3d-erfarenheter, gärna med mindre barn, vad rekommenderar ni?

Dottern är 6 och älskar bio, så där är det inga problem. Ska se den gode dinosaurien, vet ju inte hur mkt effekt 3d ger på en sådan film?

Jag tycker att det är helt värdelöst med 3D. Det är drygt att ha glasögonen på sig, filmen blir mörkare och effekterna är inte alls så häftiga som man kan tro. Men för en 6-åring så kan det säkert vara jättespännande att testa, så gör ett försök ändå. :)

Min systers minsta barn (5år blir 6 i år) tycker att det är jobbigt att se på 3D. Så får han välja blir det vanlig film.
Den äldsta som blir 8år tycker inte att det är jobbigt.

Vi har precis sett Den gode dinosauren med vår 4-åring och han var så nöjd så. Iofs var det första gången han var på bio överhuvudtaget så han har liksom inget utan 3D att jämföra med.

Tack för alla svar! Såklart är det individuellt, men vi valde att testa! :)

Dotteen tyckte det var spännande m glasögonen och inga problem att ha de på! Inga jätteeffekter i filmen dock (den gode dinosaurien) men tror det var lagom :D

Jag gillade det också tyckte inte det var minsta jobbigt med glasögonen, gillade att det blev lite mer intimt.
Sambon tyckte dock att det blev för oskarpt i vissa lägen (han är ju iof perfektionist också... Jag mätkte inget hehe)

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar