Mli
Trådstartare
Jag har ett par gånger hämtat barnen från dagis med ponny och vagn. Personalen på förskolan har då hjälpt mig med att ta på barnen ytterkläder och skor och möta mig på parkeringen (får inte ta in hästen på skolgården). Det är inte alltid det är möjligt för personalen att hjälpa mig så, därför funderar jag på alternativa lösningar. Det är en liten byskola, 90 barn 1-6 inkl förskolan. Det är lugnt på parkeringen, de flesta som hämtar barnen är har ofta egna hästar. Vore det så hemskt att spänna av vagnen och binda ponnyn i grimma och grimskaft i ett träd på parkering? Kanske ta med ett hönät att fästa högt upp? Ponnyn är världens lugnaste, inget bekommer honom. Han är van att vara uppbunden och har aldrig brytt sig. Jag kommer att vara på andra sidan skolgården och måste därför lämna ponnyn utan uppsikt i ca 2-3 minuter.
En del av mig känner att det skulle mycket väl kunna funka med den här ponnyn. Men sen samtidigt så tar det emot att lämna ponnyn fastbunden så, det har man ju lärt sig sedan man var barn att inte binda fast en ponny i ett träd och sen lämna den.
Vad tycker ni?
En del av mig känner att det skulle mycket väl kunna funka med den här ponnyn. Men sen samtidigt så tar det emot att lämna ponnyn fastbunden så, det har man ju lärt sig sedan man var barn att inte binda fast en ponny i ett träd och sen lämna den.
Vad tycker ni?