orion_x

Trådstartare
Någon som testat att spänna fast katten med speciell bilsele istället för att använda transportbur?

Sv: bilsele

skämtar du eller?:rofl:
Ska det vara med eller utan barnsits, framåtvänd eller bakvänd?

Det finns faktiskt, En "tillsats" till selen med en grej man stoppar ned i bältesspännet.
Hade jag egen bil och körkort hade jag kunnat haft min ena katt så i passagrarsätet.. Kortare sträckor men jag föredrar transportbur, säkrare. (Om man spänner fast den vill säga. )

Ja, jag har ju egen bil och kommande kissen lär få åka mycket bil med mig, så därför funderade jag på om man kunde ha sele istället för tansportbur. Buren känns som om den är väldigt svår att spänna fast på ett bra sätt. Kanske bara är jag som tänker fel vid fastsättning:angel:.

Jag vet atta pappas granne har sele till sin hund som sitter i passagerarsätet jämte honom när han kör bil, sen snubblade jag över en träåd på ett annat forum och hittade sele till katt och tyckte det lät som en bra ide, för då får ju katten "vara med"

http://www.djurmaxi.se/images/katt/selar_halsband/194096.jpg
hittade denna. frågan är om katten bara sitter fast på ett ställe eller flera

Ursäkta mej, jag trodde ärligt talat att du skojade! Men då finns det ju en "sele" (ser ut som vanligt koppel förståss, fast kortare)! Men att du tycker att det är viktigt att katten "är med" är nog mest för din egen skull skulle jag tro. Iallafall blir mina katter oroliga av vad som försigår runt om i trafiken så jag lägger en filt över buren o då blir dom helt lugna o sover oftast.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
415
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 179
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
183
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama