P
prallan
någon som har tips! Ska även vara bra mat!
Har tittat på Hurghada, men kommer inte längre, finns det alternativ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag var på samma hotell som @voltis nu i julas sen hon var där så har de byggt ut och det finns nu drygt 20 pooler och tre ställen med vattenrutschbanor. Även om det inte alltid var varmt i luften så var flera pooler uppvärmda till 32 grader. Inget jättewow men för en veckas ren avkoppling så var det bra! Bra service, både från hotell och Fritidsresor. Maten lite sådär, bättre i snackbarerna än i buffén, men vi överlevde en vecka utan att det gick nöd på oss
Och jag var på samma hotell som @voltis nu i julas sen hon var där så har de byggt ut och det finns nu drygt 20 pooler och tre ställen med vattenrutschbanor. Även om det inte alltid var varmt i luften så var flera pooler uppvärmda till 32 grader. Inget jättewow men för en veckas ren avkoppling så var det bra! Bra service, både från hotell och Fritidsresor. Maten lite sådär, bättre i snackbarerna än i buffén, men vi överlevde en vecka utan att det gick nöd på oss
De hade bara en restaurang öppen hela veckan pga renovering. Four corners öppnades till julaftonskvällen. Jag tror det var därför maten inte var på topp, de hann inte med alla. Vi satt oftast på terrassen och hade det bra ändå!Och jag va på Aquamarine i Januari... Lämnade aldrig hotellet ... Maten va RIKTIGT bra men mycket "sjömat" och det äter inte jag men som sagt buffen var ENORM.. Ingen blev magsjuk. Jättetrevlig personal...
Enda minuset är att det är ett väldigt blandat hotell, dvs jag som "västerländsk" turist i bikini möter kvinnor i burka mm. Inga problem men det blir lite "kulturkrock" och man känner sej lite obekväm då man vet att de tycker illa om vår "klädsel"...
OBS absolut ingen som sa något...
Deras "underhållare/aerobics personal" är helt outstanding trevliga...
Vädret va stundtals väldigt tråkigt men det kan ju verkligen inte hotellet lastas för...
Jag har varit i Hurghada. Det var inte alls roligt att gå från hotellet och ut på gatan. Man kunde inte gå två meter utan att någon ville dra med en in i sin butik. De gav sällan upp utan en fight heller. Ryktet gick att vissa butiker rånade kunder, och om jag ska vara ärlig så tror jag helhjärtat på de ryktena.
Det fanns givetvis bra folk med, men det räckte inte för att väga upp.
På vårt hotel (giftun azur) så var maten nästintill smaklös osv. Det enda som hade viss smak var färskosten man kunde få till frukost.
Trots att det fanns fina bakelser och tårtor så smakade allt likadanat. Chokladtårta smakade inte choklad alls osv.
Jag har varit i Hurghada. Det var inte alls roligt att gå från hotellet och ut på gatan. Man kunde inte gå två meter utan att någon ville dra med en in i sin butik. De gav sällan upp utan en fight heller. Ryktet gick att vissa butiker rånade kunder, och om jag ska vara ärlig så tror jag helhjärtat på de ryktena.
Enda minuset är att det är ett väldigt blandat hotell, dvs jag som "västerländsk" turist i bikini möter kvinnor i burka mm. Inga problem men det blir lite "kulturkrock" och man känner sej lite obekväm då man vet att de tycker illa om vår "klädsel"...
Och jag va på Aquamarine i Januari... Lämnade aldrig hotellet ... Maten va RIKTIGT bra men mycket "sjömat" och det äter inte jag men som sagt buffen var ENORM.. Ingen blev magsjuk. Jättetrevlig personal...
Deras "underhållare/aerobics personal" är helt outstanding trevliga...
Vädret va stundtals väldigt tråkigt men det kan ju verkligen inte hotellet lastas för...
Så "minuset" bestod av att det var ett blandat hotell?
Se mitt svar ovan/under beroende på vad du har för inställningar.Om man vill ha västerlänningar som norm bör man kanske inte åka till Egypten? Men - generellt tycker inte egyptier illa om vår klädsel! Vad har du fått det ifrån? På badorter är det helt acceptabelt för västerlänningar att knata runt i bikini - på "rätt" ställen. En resort är "rätt ställe" och där är det ingen eller ytterst få som rycker på ögonbrynen. Däremot ska man naturligtvis inte göra det utanför stränder och resortområden, men det är knappast ok att gå i bikini inne i Stockholm heller. Generellt har folk förståelse för att vi klär oss annorlunda. Jag var för ett antal år sedan i Siwa-oasen, som är ett mycket religiöst område där nästan alla är traditionellt klädda och kvinnorna helt täckta. Att jag gick runt i lätta långbyxor och t-shirt var däremot helt accepterat. Av respekt för kulturen ville vi dock inte vara mer "avklädda", vilket inte heller hindrade att vi kunde ta en tur till en källa för att bada i normala, västerländska badkläder. Ingen förväntade sig att västerlänningar - oavsett kön - ska klä sig enligt oasens tradition.
Hur i helvete man kan säga att det är ett minus att ett hotell även har gäster från regionens egna kulturer är så ofattbart att det inte finns på kartan! Tänk om någon utlandsfödd skulle skriva "Ett minus med Stockholm är att det är fullt med svenskar. Man möter kvinnor i linne och män utan huvudbonad. Det får mig att känna mig obekväm."
Hur i helvete man kan säga att det är ett minus att ett hotell även har gäster från regionens egna kulturer är så ofattbart att det inte finns på kartan! Tänk om någon utlandsfödd skulle skriva "Ett minus med Stockholm är att det är fullt med svenskar. Man möter kvinnor i linne och män utan huvudbonad. Det får mig att känna mig obekväm."