Billigaste sättet att ta sig mellan Stockholm och Göteborg?

Om jag skulle åka till Göteborg över dagen skulle jag lätt välja tåget om det inte kostar mig mer än 500 kr tor. Varför tillbringa flera timmar i egen bil i vinterväglag, komma fram trött, leta parkering, se tävlingarna och sen köra hem igen? Även om man är två så blir det inte billigare om man ska se till den faktiska kostnaden och inte enbart drivmedel + man är inte trött när man kommer fram och slipper parkeringstrasslet.

Om jag skulle åka till Göteborg över dagen skulle jag lätt välja tåget om det inte kostar mig mer än 500 kr tor. Varför tillbringa flera timmar i egen bil i vinterväglag, komma fram trött, leta parkering, se tävlingarna och sen köra hem igen? Även om man är två så blir det inte billigare om man ska se till den faktiska kostnaden och inte enbart drivmedel + man är inte trött när man kommer fram och slipper parkeringstrasslet.

Jag håller med du!

Jag och 4 till åkte på en 5-bands-konsert i Göteborg för några år sen. Det var något av det värsta jag gjort och jag behövde inte ens köra bilen. På väg ner var väl ok, men vi var trötta redan när vi kom fram och hemresan var hemsk (mitt i natten, mörkt och alla var ännu tröttare). Och då var det sommar!

Tåget är verkligen inte särskilt dyrt och man kan sitta i tysta vagnar, där är det inga barn som stör.

/Lavinia, gillar tåget

Jag gillar också tåget. Slippa parkera och komma in mitt i stan. Bekvämare sittplatser än bil...
500 TOR per person? Bra pris tycker jag.

Funderar på att besöka Göteborg Horse Show en dag, och funderar över vilket sätt som är billigast att ta sig mellan Stockholm och Göteborg och tillbaka igen? Tåg är relativt dyrt (ca 1000 kronor totalt för två personer) och buss verkar ännu dyrare? Finns det några lågprisbussbolag som åker den här sträckan?

Allt beror ju på hur mycket tid man har, vilka vänner man har och vilka kontakter som finns.

Lifta funkar fint.

Väljer ni tåg så kolla så det är servering på tåget. Det är inte kul att åka Göteborg - Stockholm och inte ens kunna köpa en kaffe.

Funderar på att besöka Göteborg Horse Show en dag, och funderar över vilket sätt som är billigast att ta sig mellan Stockholm och Göteborg och tillbaka igen? Tåg är relativt dyrt (ca 1000 kronor totalt för två personer) och buss verkar ännu dyrare? Finns det några lågprisbussbolag som åker den här sträckan?

Jag gick precis förbi en kampanj på Centralen där de säljer tågbiljetter mellan Stockholm och Göteborg för 99 kr. Det är något som kallas för "det nya snabbtåget", mer hann jag inte se.

Jag gick precis förbi en kampanj på Centralen där de säljer tågbiljetter mellan Stockholm och Göteborg för 99 kr. Det är något som kallas för "det nya snabbtåget", mer hann jag inte se.
Det är samma som jag tipsade om, MTR Express :) Men turerna började inte gå förrän i mars som TS sa.

Väljer ni tåg så kolla så det är servering på tåget. Det är inte kul att åka Göteborg - Stockholm och inte ens kunna köpa en kaffe.

+1 på den! Jag har X antal gånger råkat boka plats på mjölktåget Sthlm-Gbg utan att äta lunch, bara för att jag främst kollade på priset. Inte att rekommendera! Lång tid tar det också!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 906
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 968
Senast: gul_zebra
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 195
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5