Billigaste halvblods försäkringen?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har bara erfarenhet av IF, har alltid haft hästarna där.
Men funderar på om det finns något mer ekonomiskt alternativ?
Nu tycker jag iofs de är rätt billiga.

Billigt ska ju inte bara innebära liten peng utan även att försäkringen omfattar mycket.

Vart har ni era halvblod försäkrade och vad kostar det?

Sv: Billigaste halvblods försäkringen?

Kontrollera om det finns någon lokal försäkringsförening/bolag inriktat på häst i området där du bor. Där jag bor finns det en sådan och de har väldigt billiga försäkringar på häst.

//

Sveland är billigt, har ifs inte på halvblod men jag tycker att dom verkar billiga med det mesta, och de är bra =)

Det man ska tänka på när det gäller hästar är att om man byter försäkringsbolag så kan man få en massa reservationer i det nya bolaget om det dyker upp skador eller sjukdomar som de kan hävda har funnits innan tecknandet av nya försäkringen. Därför gör man bäst i att stanna i samma bolag som hästen en gång försäkrats i, för att vara på den säkra sidan.

Har precis kollat runt lite eftersom jag ev. ska köpa ny häst. Min gamla häst har jag i if och tycker att det är så bra med den fasta självrisken, men när jag kollade vad nya hästen skulle kosta (if) blev det en trist överraskning...:eek: efter att ha kollat runt så blir det nog folksam. Skillnaden var 9000:- per år (visserligen inte fast självrisk, men "bara" 10% tillkommer över självrisken).
Mvh. Matten

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 490
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Mia_R
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?