Billiga resor??

Sv: Billiga resor??

En annan av hemligheterna är att ta risken att köpa icke ombokningsbara biljetter. Betydligt billigare än flexibla.
"Hemlighet"? ;) Jag känner inte någon, förutom mina föräldrar, som köper flexibla biljetter annat än om de reser i jobbet. Tror absolut att det är vanligast med icke ombokningsbara biljetter.

"Hemlighet"? ;) Jag känner inte någon, förutom mina föräldrar, som köper flexibla biljetter annat än om de reser i jobbet. Tror absolut att det är vanligast med icke ombokningsbara biljetter.

Jag känner heller ingen men har lärt mig att det är dumt att antaga saker om folks kunskapsnivå och när man nu startar en tråd så...:)

Jag känner heller ingen men har lärt mig att det är dumt att antaga saker om folks kunskapsnivå och när man nu startar en tråd så...:)

Ett tips i samband med att boka icke ombokningsbar resa är att se över sin reseförsäkring via hemförsäkringen. Det kan finnas en tilläggsförsäkring med utökat reseskydd där avbokningsskydd ingår vid egen eller nära anhöriga sjukdom. För de som inte vet, alltså :p

Jag har sett massa biljetter till thailand för 5000 nu, om man åker under deras lågsäsong vilket är nu under sommaren, att åka på vintern så är dom uppe i MINST 6000 eller oftast mer.
Jag bokade dock flygstol bara och sedan bor man ju så fruktansvärt billigt där, kanske svårare om man har barn att boka separat hotell vid sidan om men det kan ju vara värt o kika på ändå vad utbudet ligger på osv.
Tror man om man ska komma billigt undan som andra redan sagt är att ligga sjuukt långt i förväg eller också vara beredd att åka riktigt snart med någon dags notis liksom.

Det finns massor med billiga resor om man inte vill ha de superklassiska resorna på "deal-sajterna".
En av dem har en veckas rundresa mellan 2499 och 3999 kr:

En veckas rundresa i antikens Turkiet
Flyg och transfer ingår
Boende på fyr- och femstjärniga hotell inkl. frukost
Guidade turer och utflykter inkl. flyg mellan Antalya och Istanbul
Välkomstdrink vid ankomst
Avgångar från Stockholm, Göteborg och Malmö

Ett tips i samband med att boka icke ombokningsbar resa är att se över sin reseförsäkring via hemförsäkringen. Det kan finnas en tilläggsförsäkring med utökat reseskydd där avbokningsskydd ingår vid egen eller nära anhöriga sjukdom. För de som inte vet, alltså :p

Tilläggsförsäkringen får man ju ha tecknat innan och betala för...

Hyggligt avbeställningsskydd får man också om man betalar resan med kort (olika bankers villkor kan skilja lite, man får kolla vad som gäller för just ens eget kort).

Jag bor faktiskt billigare i Grekland än i Thailand, vid likvärdig standard. De riktigt billiga boendena är rätt primitiva, såvitt jag sett.

Grekland var ett exempel bara. Spanien, Italien eller Kroatien duger också men det är väl som du säger, det är bara sista minuten som man kan hitta riktigt billigt och det kan vara nog så svårt när man är fyra stycken :)
Solresor brukar ha billiga till Egypten.

Liknande trådar

Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 986
Senast: WBanna
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar