Billiga julklappstips till stallkompisar....

finapina

Trådstartare
efterlyses ! Kan vara enskilda klappar eller ngt man kan ge kollektivt . Hjälp, det står stilla.... Julstressen börjar banka på dörren...
 
Jag håller helt med @Speedway
Vet inte hur många ni är i stallet, men kan ni inte komma överens om en kväll då ni ses och fikar? Ni kan ju till exempel göra så att alla tar med en grej var (glögg, kaffe, pepparkakor, godis, vad ni nu vill ha) så blir det inte heller så mycket jobb för var och en.
 
Håller med om att julfika är en bra idé. I vårt stall byter vi inte julklappar, alla är lika panka... En kompis och jag brukar ge varandra små skämtgrejer för en tjuga eller så. Och ibland kör vi julaftonsritt i stallet med gemensam fika innan var och en går hem till sitt.

Annars kan jag tänka mig att en liten goodiebag med sånt som är bra att ha i stallskåpet inte är en dum ide. Tåvärmarpåsar för kalla långritter, en liten tub handkräm, en fin reflex.
 
Glögg fika/knyt kalas och uteritt med juligt utklädda hästar! Hade hellre gjort det än fått en billig julklapp som aldrig kommer användas.

Man får vara ute och planera det i god tid så att alla har tid :). Men kan bli en fin tradition ^_^
 
Gör lite julgodis och packa in i fina påsar till var och en?

Det här hade jag uppskattat! Knäck, rispuffschoklad eller marsipandjur doppade i choklad. Cellofanpåsar och fint snöre. Kan ju bli svårt att arrangera en långritt med allihopa, men är ni få och vill och kan så!
 
Vi byter inte julklappar i stallet, men jag har tänkt göra i ordning en liten "julkorg" med hemgjord julgodis - tänker "bollar" av mandelmassa (fyllda med nougat, doppade i choklad), chokladtryffel, smörkola - och några 33cl-flaskor julmust till "stallgänget" i år. Godiset i små påsar av cellofan och så ner med rubbet i nån typ av korg.

De säljer väldigt god, fatlagrad julmust på Systembolaget <- tips tips! Dock inga småflaskor.
 
Eller ge bort en naturborste av bra kvalite och bränna in hästens (eller ryttarens namn?) fint med brännpenna (eller vad det heter)
 
Det finns jättebra, då menar jag verkligen jättebra lampor på Rusta, två st för 20kr. Man får en röd och en vit lampa. Superbra att fästa den röda i pannlampebandet på hjälmen. Priset är inkl batteri. Jag har köpt 5 paket med lampor:-)
20kr....
 
Jag vet inte hur billigt det är egentligen, för det stod inga priser. Men jag såg en annons på fejjan där det var något företag som gjorde blockljus med foton på. Ett blockljus med ett foto på sin häst, sen kanske man kan köpa något fint snöre eller något och binda runt, känns som en lagom rolig och personlig julklapp tycker jag :)
 
Annars tycker jag fika låter trevligare. Kolla upp allergier innan.

Knyt kallas är bäst så att allergikerna åtminstone kan äta det de själva tagit med :). Godis påsar är kanske trevliga att få, men man känner sig alltid hemsk när man får be om ursäkt och ge tillbaka pga att innehållet är = klåda och blödande sår i munnen ;).
(Mvh överkänslig mot extremt mycket pga 3kors allergier :rofl:).
 
Kom på en skitbra, billig grej till oss galna hästmänniskor som envisas med att vara ute även i smällkalla vintern: såna "påsar" med innehåll som aktiveras med ett tryck och blir varma och sköna. Köps på Biltema och kan kokas efter att innehållet svalnat och stelnat igen, och går då att använda igen. Fick en sån av en snäll kund förra vintern och ska helt klart bunkra upp ett litet lager denna vinter. Såna ska jag lägga till stallkompisarna i julkorgen! Ingen gillar väl när känseln i händer och fötter försvinner = det kan inte slå fel ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Brukar ni ge julklappar i stallet? Om nej, så hade jag faktiskt struntat i det. Jag har inte världens största svängrum ekonomiskt eftersom jag pluggar, och då finns det andra människor jag behöver lägga pengar på julklappar till istället för folk i stallet. Även om man gillar sina stallkompisar så går familjen före för min del. Ta en fika gemensamt istället, är ni många är det väl lättast med knytkalas. Det behöver ju inte ens vara på julafton, utan någon dag innan.

Annars kan man ju kanske komma överens om att alla lägger en symbolisk summa pengar, och sen tar man det och gör något roligt hela gänget. Det kan ju vara allt från att gå och ut äta tillsammans till att åka och rida islandshäst, eller vad som helst. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 589
Senast: Blyger
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
986
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 936
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp