Billiga gummimattor?

Sv: Billiga gummimattor?

Texaz skrev:
Tyvärr är virorna från pappersbruken inga gummimattor utan mer vävda filtar av någon slags plasttråd, så jag tror inte de fungerar att ha i stallet.
Däremot är de helt perfekta som marktäckare:love: :love: . Tyvärr har väldigt många upptäckt det här så det är lögn att få tag på dem:mad: .

ahh, du är helt klart betydligt mer insatt än jag var när jag svarade på frågan! :o tack.... har också fattat på senaste tiden då alla frågar efter dessa som marktäckare för att grunda sina ridbanor, att ngt "kopplat" hos folk....:D

Det finns gummimattor från pappersbruk också! Och då är de inte virorna jag menar utan svarta gummimattor med en tjocklek på 2,5 cm ungefär.Men tydligen är det inte så många pappersbruk i Sverige som har dem.Tycker de är suveräna för de är verkligen tåliga! Enda nackdelen är att de är jättetunga att hantera.Sambon fick ta hjälp av traktorn när den skulle in i boxen.

ah, jag tänkte väl, för det var en sån kompisen skaffade.... precis som du säger var de otroligt tunga - traktor är det som gäller....

Jag letar oxå efter BILLIGA gumimattor...

Var f.ö. inne & kollade på Julas hemsida, men den mattan verkade lite väl tunn...

Ingen av er som hade en massa mattor som har lust att sälja vidare? ;)

Man lär så länge men lever... Såna gummimattor har vi inte här, tyvärr!!! Men det är nog virorna de använder som marktäckare då det släpper igenom vatten, lär inte fungera så bra då med gummimattor;) . Fast de är skapligt tunga de med:crazy:

bara en sak , jag arbetade på ett stall där de hade avlagda transportband och de blev bubbliga och stora knölar så man får titta noga på dem först.
Det blev inte alls bra till slut.
Skulle också vilja ha gummimattor fast i boxarna, undrar när det skulle ske....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 412
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 163
Senast: mars
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 814
Senast: Wille
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka