Billig och dammfri kattsand

MikaTela

Trådstartare
Väljer att gå in hos er här på katt trots sanden ska användas till smådjur.

Jag letar efter en BILLIG och dammfri sand att ha under spånet i mina smådjursburar.
Jag har testat både coops egna och euroshopper, men tycker att bägge två dammar lite väl mycket.
Alltså är jag inte ute efter varken kristaller eller toa-lätt.

Sv: Billig och dammfri kattsand

Jag tycker att pris och damm är direkt relaterat.

Om du vill ha klumpande tycker många kattägare att Pussi är den bästa kompromissen, klumpfritt tyckte jag att icas var helt ok.

Cal Le Cat är en bra och damfri (klumpbildande) sand som bara kostar 15kr/kg, dessutom väldigt dryg (som dom "billiga" sanderna inte är och därför inte heller så billiga i längden)

www.callecat.com

Jag har provat den och tyckte den var ok (dock lite sönderfallande klumpar) men jag vill absolut inte använda en sand med ospecifierat "bakteriedödande medel".

Jag har inte testat någon annan sand där klumparna blivit så hårda och hållt ihop så bra som med Cal Le Cat. Frågar du så kan dom säkert meddela dig vilket ämne det är som är bakteriedödande, EC har också bakteriedödande ämnen i sin sand.

Jag använde mest CatSan när jag hade kattlåda. Finns på ICA bla, kostar ca 69kr/säcken eller nåt sånt. Den klumpar inte utan suger upp urinet som kristallerna gör, och kapslar in dålig lukt.

Den är inte lika luktfri, dammfri och effektiv som kristallerna tkr jag. Men den duger mer än väl och att den är vit är ett plus i kanten, för det ser mkt fräschare ut tycker jag. :) Absolut värt att testa. Säljs i relativt liten påse men är mycket drygare än annan sand.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 221
Senast: Halali
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 800
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama