Billig kastrering i Uppsala

Majvi

Trådstartare
Om det finns några här som vill kastrera sina katter men inte har haft råd ,kan jag tipsa om universitetsdjursjukhuset där det kostar 400 kr för kastrering, öronmärkning och 1 vaccinering.Det gäller både hon och hankatter. Väntetiden kan vara ett par månader nu, men erbjudandet gäller maj ut.
Det gäller att skynda sig om man vill nappa på erbjudandet...

Sv: Billig kastrering i Uppsala

Hmmm.....Synd att mina redan är fixade men så som de uppfört sig idag(den ena galnare än den andra)så kanske jag kunde låta kastrera dem en gång till!:angel:Skojar.....Nä,men det var ett jättebra tips:idea:,särskilt som jag i alla fall litar på Universitetsdjursjukhus 100%.:)

En del katter förstår inte att de har blivit kastrerade..Min ena hankatt gör sina försök med sin egen syster, som är måttligt intresserad.De är båda kastrerade sedan flera månader.

Nästan så att man kan säga "otur" att det inte behövs då :angel:

Tycker att det är otroligt bra med sådanna här kampanjer. Ska berätta det för en vän som nog skulle behöva nappa på det erbjudandet till sina katter.

Åh!! Jag sitter här med en nykastrerad hona och tre på vänt. Billigaste jag hittat är 750kr så detta var ett utmärkt tips. Halva priset ju! :o

TACK! :bow:

Vill man inte vänta på kastrering i flera månader så bidrar djurens vänner i Uppsala till kastreringskostnaderna för honkatter .Det är på Svartbäckens veterinärmottagning och det kostar 700 kr för kastrering ,ID-märkning och vaccinering.Detta gäller i mars månad.Kan man kanske hoppas på en lugnare sommar i Uppsala där det inte överges okastrerade katter som föder ungar ute..

Björklinge kostar det 800:- för hankatt, kastrering, id märkning och vaccinering.

Är det samma pris som gäller i år också även för honkatter? Har en honkatt som behöver kastreras någorlunda snart.

Nä,men det var ett jättebra tips:idea:,särskilt som jag i alla fall litar på Universitetsdjursjukhus 100%.:)

Jag gissar att det inte är i första hand en kampanj att kastrera, utan i första hand att att studenter får skarp träning. De har givetvis tillgång till förstklassiga handledare som säkert står bredvid beredda att rycka in om det behövs. Iaf de första gångerna... Senare är de väl i rummet bredvid och rättar uppsatser eller nåt. :)

I år kostar det 530 kr för honkatter och 400 kr för hankatter.
Visst måste det vara studenter som behöver träning, men de har ju handledare.
Jag skulle inte tro att de gör titthålskastreringar så katten måste nog ha tratt.
Har man skygga katter är ju det en nackdel.
Men vill man veta mer kan man ringa till Ultuna.

Jag tror det var fram till maj-juni någongång 2009.Ålder vet jag inte men de flesta veterinärer brukar ju kastrera från 6 månaders ålder.Men ring till Ultuna och fråga.

Oki, låter bra. Mina två yngsta är ca 4 mån då så till våren blir nog bra (ruskans kallt att ta dem på bussen nu :eek: ) Den äldsta kastrerades vid drygt ett år om jag minns rätt men hon var och är väldigt liten och var inte ordentligt utvecklad då.

Våran nya hona ska kastreras den 22:a :) Inte våran vanliga klinik, vi har Djurdoktorn som bas så länge det inte är något akut. Men självklart tar man Ultuna nu med kampanjen. Studenterna måste ju få träna som sagt. Och skulle något gå fel så är det ju på en stor klinik med väldigt bra veterinärer. Men jag är inte det minsta orolig.

Studenter är inga problem för mig heller :) Är ju van med alla studenter från Ambulatoriska också. Dessutom så är det ju alltid på ena eller andra viset övervakade och hur ska de annars lära sig?

Ja, och det är ju faktiskt ett väldigt enkelt ingrepp också. Det kommer bli vardagsmat för dom :)

Man kan tänka på att det är inte bra för veterinärutbildningens och djursjukhusets rykte om katter dör när de kastreras.

Nej, men det är ju väldigt ovanligt att det skulle hända för ngt så simpelt som en kastrering. Jag är som sagt inte orolig alls. Kastreras ska hon ju i alla fall. Och dom släpper ju inte direkt in förstaårselever i salen och sätter en skalpell i handen på dom. Dom har nog pluggat på ganska bra och närvarat vid ett flertal kastreringar och övriga operationer innan dom själva får pröva.

Imorgon skall vår yngsta kastreras, hoppas det går bra, är orolig. Men jag antar att de vet vad de gör. :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 222
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Har två honkatter, den ena på 1 år och den andra på 10 månader. Båda kastrerade. "Stora katten har jag haft sen hon var 12 veckor och...
Svar
0
· Visningar
1 277
Senast: Mahonia
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 682
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 420
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar