Billig hoppsadel sökes!

Dressyr_flicka

Trådstartare
Söker hoppsadel för max 5000:- till häst med rak rygg med bomvidd mellan vid-xvid (ska prova ny dressyrsadel i xvid imorrn, tidigare haft vid)
Nu har hon en Trainers dressyr i vid, tittat lite på en beg Trainers hoppsadel i x-vid för 5000 men känns lite dyrt just nu.
Pga att vi har hästarna i företaget får vi dra av momsen på nya sadlar, därför är ny sadel ett +

Sv: Billig hoppsadel sökes!

Suck!! Hon måste ha x-vid, kul att försöka leta sadel då,....inte:mad:
Funderar på att bara köpa en billig Börjessadel:angel:

Om du har en Trainers dressyr som passar är det ju det bästa att köpa en hopp...
Annars finns det Albion till salu lite då och då i stl W-XW, finns även lite Globus i 36.

Wintec's syntetsadlar är billiga, håller bra och är lätta att tvätta/putsa. Jag har 2 Wintec's sadlar: en dressyr, andra allround/hopp.

Hej hoppar för tillfället i en Green star Pestige som är allround hopp och är att rekomendra även om jag nu vid lite högre höjder rekomendrar en Hoppsadel som jag själv letar efter men har lite av samma beskymmer som dig men de flesta Prestige går att värma om i bomviden även Green star, min är xxvid 36 i bomvid och min häst är rund och plant rygg!

Funderar att sälja men Green Star om du skulle vara intresserad!

Men åker bort nu på söndag och är borta en vecka!

Mvh. Elina

Hoppsadel ligger på is för ett tag framåt, jag har precis fått en ny dressyrsadel och föräldrarana var väl inte för exalterade över tanken att köpa en hoppsadel också:D

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 472
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 282
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix