Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har tagit tag i min vikt, efter att jag gått upp på tok för mycket.
Håller nu på att sätta mål, och vill ha tips på vilka belöningar jag kan ha som pepp. Ekonomin tillåter egentligen inget utom det nödvändiga, så det bör helst inte kosta någonting
Bomba med tips, är ni snälla
Kan du inte belöna dig med att laga din favoritmat? Eller ett glas av ditt favoritvin eller liknande? Det behöver ju inte kosta mer än typ 150kr om du inte har för dyr smak
Nej, det är iofs sant! Jag tänkte mer att man skulle köpa en fin köttbit och göra en egen sås med sitt favorittillbehör och typ tända ljus och göra en mysig kväll av det hela, men jag förstår att det kan slå fel och bli heltokigt också!Personligen så har jag upplevt att en stor del av att lyckas gå ner och hålla vikten är att komma ifrån att belöna sig med mat och istället hitta andra belöningsformer. Så jag skulle inte rekommendera just det.
Menar såklart inte att man inte ska äta sin favoritmat eller dricka ett glas vin om man vill! Utan mest att det kan vara en poäng i att hitta något annat. Och då egentligen oavsett om ens favoritmat är linssoppa eller pizza. För mig var det verkligen en av nycklarna
Gillar du att läsa? I så fall kan du kanske unna dig en pocketbok som du har längtat efter att läsa - de kostar inte många kronor . Och så fixar du något nyttigt (men gott!) snacks, sveper in dig i en mysig filt, och kryper upp i soffhörnet och njuter.....Har tagit tag i min vikt, efter att jag gått upp på tok för mycket.
Håller nu på att sätta mål, och vill ha tips på vilka belöningar jag kan ha som pepp. Ekonomin tillåter egentligen inget utom det nödvändiga, så det bör helst inte kosta någonting
Bomba med tips, är ni snälla
Nej, det är iofs sant! Jag tänkte mer att man skulle köpa en fin köttbit och göra en egen sås med sitt favorittillbehör och typ tända ljus och göra en mysig kväll av det hela, men jag förstår att det kan slå fel och bli heltokigt också!
Jag tog det inte som kritik, jag tycker det var en klok invändning! jag utgick från mig själv och tänkte inte längreDet finns ju inga rätt eller fel För vissa funkar det ju tex utmärkt att få äta vad man vill på lördag och för andra absolut inte. Jag ville mer ge en ytterligare infallsvinkel till TS än att kritisera ditt förslag
Viktökningen är en följd av sjukdom och där även medicineringen bidragit, så jag har tyvärr inga pengar att lägga undan på det sättetDet som fått dig att gå upp, är det något som kostar pengar? För min del är det så, och en grej jag har kört med är att lägga undan en tia för varje dag jag äter nyttigt och en tia för varje gång jag tränar. Sen har jag köpt kläder för pengarna när det blivit en del. Jag och en kompis körde tillsammans en gång, och då bestämde vi att man fick spara ett visst maxantal tior per vecka (för att man inte skulle gå till överdrift). Vi rapporterade antalet tior till varandra i slutet på veckan, och på slutet åkte vi till Globen och köpte ridkläder.
Om man köper kläder som man behöver, och de sparade pengarna gör att man unnar sig bättre kvalitet än annars så att de håller länge och blir en investering så blir det ju ett projekt som även gynnar ekonomin i slutändan. Plus att om ekonomin svajar har man den där burken med guldpengar som nödkapital, även om det kan vara surt att ta av den.
Helt fel årstid nu, men ut och plocka svamp sen? Trevlig aktivitet, ger bra mat och får du ihop mycket kan det ge ett litet tillskott i kassanViktökningen är en följd av sjukdom och där även medicineringen bidragit, så jag har tyvärr inga pengar att lägga undan på det sättet
Ser gärna att belöningen är någon form av aktivitet, men kan inte komma på vad, mer än att badhuset är en sak, dock kostar det ju....
Den närmaste tiden, fram till slutet av april, kommer jag att leva långt under existensminimum så fram tills dess får det inte kosta något. Lever dock billigare nu då min kost består av mycket rotfrukter och bönor, men kommer ändå inte att kunna lägga något extra under den tiden.
Dock är det ju ett långt projekt så framåt sommaren kan det få kosta någon krona
Jamen det lät kul Gillar ju fornminnen och bygdehistoria. Hur fungerar geocaching på vintern? Finns kanske platser dit man kan ta sig även om det är mycket snö?Geocaching! Kan beskrivas som en interaktiv skattjakt. Gratis och aktivt(smartphone behövs om du inte är väldigt haj med karta och koordinater eller har annan gps).
Är du intresserad av lokal historia/förhistoria så är Riksantikvarieämbetets fornsök en guldgruva och dessutom helt gratis. En karttjänst som visar platser som kan besökas alldeles i närheten. Lite olika omfattning beroende på var du bor, förstås. Ibland finns det väldigt mycket information om platserna, ibland väldigt lite. Allt från vikingagravar till moderna byggnadsminnen och gravfält. Lätt att själv gräva vidare på nätet/bibliotek m.m. om en blir nyfiken på något särskilt
Hemsida: https://www.raa.se/hitta-information/fornsok/
Bibliotek är underskattade. Utöver böcker så finns ofta mycket magasin och tidningar att läsa på plats, övrigt kulturutbud brukar det också informeras om, åtminstone i de kommuner där jag bott. Ofta är mindre konstutställningar och liknande evenemang gratis att besöka.
Jamen det lät kul Gillar ju fornminnen och bygdehistoria. Hur fungerar geocaching på vintern? Finns kanske platser dit man kan ta sig även om det är mycket snö?
Jamen det lät kul Gillar ju fornminnen och bygdehistoria. Hur fungerar geocaching på vintern? Finns kanske platser dit man kan ta sig även om det är mycket snö?