Billig gård att hyra

Adrenochrome

Trådstartare
Tänk om det fanns fler hyresvärdar som hade hus och gårdar och inte bara lägenheter. Hittade en hyresvärd som hyr ut en gård = högst ovanligt för hyresvärdar att sitta på gårdar. Denna har nästan bara lägenheter, så detta var en rolig sak..med gårduthyrning alltså. Har sett 1 hus förut hos denna, fast då var det ingen ladugård/stall eller så...utan bara en fin liten stuga med fruktträdgård.

Dom skriver även i beskrivningen: med goda möjligheter för utveckling till hästgård eller annat som kräver utrymme. :)

Boarea ca 66kvm. Kök samt 3 rum och WC/Dusch. Hela huset är nyrenoverat. Inklusive nytt kök. Tomten är på 3000kvm med frukt och kastanjeträd.

Arealer: Totalt 21 ha fördelat på skog 4 ha, åker 3 ha, impediment 13 ha. Jakträtt ingår på alla 21 ha.

Kallhyra: 4.400:-/månad. Tillkommer: värme, el och sophämtning. Uppvärmningen kan ske med ved eller el. Egen brunn.

Hyra av ladugård och betesmark 500:-/månad

Visst låter det bra ? Jag ska inte flytta dit, tänkte mest visa på en ovanlig fastighetsägare. Tänk om min fastighetsägare kunde äga lite hus och gårdar och erbjuda till uthyrning ;)

Sv: Billig gård att hyra

min familj har hyrt ut gård innan den såldes. Var en släktgård där ägarna flyttat till lägenhet pga ålder. Gården hyrdes ut några år innan vi tröttnade och sålde istället.

Kan ju tillägga att jag inte har bra erfarenheter av att hyra ut gård och kommer aldrig göra om det! Fanns renoveringsbehov innan så var de desto större efter! Folk är inte rädd om det de inte äger, sönderrivna tapeter, klotter, trasiga fönsterrutor, trasiga kakelplattor, trasigt handfat, duschkabinen sönderslagen, vildvuxen trädgård, nedhuggna träd, utebliven hyra osv. Listan kan göras lång! Inte var det städat när hyresgästerna väl flyttade efter lång process efter vräkning. Dessa gjorde väldigt gott intryck när de var här och kikade, vi gjorde kreditupplysning och tog referenser hos tidigare hyresvärdar. Trots detta hjälpte det inte! :devil:

Sv: Billig gård att hyra

Fast detta är ingen privatperson, utan en Fastighetsförvaltning som äger och förvaltar bostäder samt affärslokaler.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 859
Senast: Pudlan
·
Äldre Halvt spinn off på min tråd från igår ang. att köpa hus i annan stad. Vi fortsätter att fundera och tankarna finns på att OM vi skulle...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 251
Senast: Piek
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 018
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar