Skogstrollet
Trådstartare
Nu har jag skrivit så mycket om mina hundar här att jag tänkte det kunde vara på sin plats med en liten presentation för den som är nyfiken!
Billie
Så här snygg är jag! (avatarbilden)
Billie är en väldigt
uppmärksam hund, ibland i alla fall.
Hon äääälskar folk och tar alla tillfällen till social kontakt.
"Vad sa du sa du...?
Älska mera tuggben.
Mera mera tuggben.
Kan inte få nooooog...
Loka
Jag åkte till uppfödaren och hälsade på Loka för att se om hon var något för oss. Tog med mig Billie samt shar pei-pojken Bruno som jag var hundvakt åt.
Vi tog en sväng i skogen och kopplade loss hundarna, alla
kom bra överens och lekte fint!
Mycket spring blev det och Loka var klart
snabbast med sin graciösa stil.
Väl hemma började vi med att bada bort halva hundgården hon tagit med sig från uppfödaren, och efter badet så myyyyyser man så klart i goa filtar... Även Billie fick bada då hon luktade lite lagom skunk mitt i löpet, naturligtvis får hon också en filt att mysa i efteråt. Men allra helst ligger man så klart i
mattes säng och torkar...
Här hemma finns alltid en massa tuggben. Loka fick tefatsstora ögon och samlade lite lätt egoistiskt på sig allihop och tuggade frenetiskt. Notera svansföringen...!
Lite otur hade hon dock och skar upp en trappdyna bara på andra dagen i nya hemmet. Förmodligen när vi var och badade häromdagen. Naturligtvis ska det på ett bandage när man skadat sig.
Men även om man har lite ont i tassen och måste ta det lugnt så kan man lätt hitta på sätt att roa sig när man är...
...två...
...glada...
...goldentöser...!
/skogtrollet med två träskmonster
(Bilderna (även fler) finns också på pixbox.
Billie
Så här snygg är jag! (avatarbilden)
Billie är en väldigt
uppmärksam hund, ibland i alla fall.
Hon äääälskar folk och tar alla tillfällen till social kontakt.
"Vad sa du sa du...?
Älska mera tuggben.
Mera mera tuggben.
Kan inte få nooooog...
Loka
Jag åkte till uppfödaren och hälsade på Loka för att se om hon var något för oss. Tog med mig Billie samt shar pei-pojken Bruno som jag var hundvakt åt.
Vi tog en sväng i skogen och kopplade loss hundarna, alla
kom bra överens och lekte fint!
Mycket spring blev det och Loka var klart
snabbast med sin graciösa stil.
Väl hemma började vi med att bada bort halva hundgården hon tagit med sig från uppfödaren, och efter badet så myyyyyser man så klart i goa filtar... Även Billie fick bada då hon luktade lite lagom skunk mitt i löpet, naturligtvis får hon också en filt att mysa i efteråt. Men allra helst ligger man så klart i
mattes säng och torkar...
Här hemma finns alltid en massa tuggben. Loka fick tefatsstora ögon och samlade lite lätt egoistiskt på sig allihop och tuggade frenetiskt. Notera svansföringen...!
Lite otur hade hon dock och skar upp en trappdyna bara på andra dagen i nya hemmet. Förmodligen när vi var och badade häromdagen. Naturligtvis ska det på ett bandage när man skadat sig.
Men även om man har lite ont i tassen och måste ta det lugnt så kan man lätt hitta på sätt att roa sig när man är...
...två...
...glada...
...goldentöser...!
/skogtrollet med två träskmonster
(Bilderna (även fler) finns också på pixbox.