Min Peugeotdiesel 308, 2010 års modell - den har slutat värma i kupén. Det började redan förra vintern men nu i höst har de blvit påtagligt.
Utan att kunna något om just Pegutter så känns det som om det skulle kunna vara något spjäll som kärvar? Men - när jag bytte kompressor i ACn på Hyundaien gick det på 15 papp.
Jag är skraj att även det här något DYRT.
Speciellt som jag har ett tandläkarbesök om några veckor som inte kommer att bli billigt (sprucken lagning på rotfylld tand) och jag dessutom är varslad och inte vet ett skit om eller när jag blir uppsagd. Kanske står jag utan jobb i februari.
Ge mig lite lugnande teorier om felet. Please
Ta en tur i lite för hög hastighet på närmsta riktigt gropiga grusväg och se om något händer. Det är bilvarianten av att banka ovanpå TVn när den inte fungerar.
Om det inte fungerar så ger en googling av "ingen värme Peugeot" många olika svar, lägg till rätt modell så kan du nog få en bra bild av vad det kan vara. Fundera på om du klarar av att byta något själv, annars ta med dig informationen till närmaste verkstad. Det är inte självklart att de på verkstaden har koll på att din modell av bil brukar ha ett visst fel på fläkten eller ACn!!