Bilförsäkring

Hur gammal bör bilen vara när man inte längre lägger pengar på helförsäkring (och alltså skippar vagnskadeförsäkringen)?
Sänkte på min V70 förra veckan när räkningen damp ner i lådan. Bilen är en 2003, gått 30 tusen, inget större värde kvar på den alltså. Lägger hellre dom pengarna på reparationer (som det har varit mycket av det här året :( ). Skulle bilen krockas eller nåt så får det bli begagnade delar eller skroten.

Vad gäller motorhaveri så står väl inte försäkringsbolagen för det? Det är väl nybilsgarantin som gäller då?

Jag står lite inför samma dilemma, just köpt ny bil en kia från 2010 men den har redan gått 20000 mil och har ingen nybilsgaranti kvar.
Är det verkligen värt de 4000 kr extra om året att ha den helförsäkrad? Kommer kosta mig 3000/år med mer tillägg (täcker viltskador)

Änsålänge står jag dock fast vid att min plånbok är nöjd över beslutet, jag sparar nästan 400:- i månaden på det! Men skulle något hända så.. *peppar peppar* :p
Titta efter vad andra bolag skulle ta i premie.
På min 2001a skilde det bara några hundra per år på hel och halvförsäkring, så det kändes som ett lätt val att behålla hel. Jag har LF.

Liknande trådar

Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags? Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet...
2
Svar
22
· Visningar
1 165
Senast: Lingon
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
413
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Jag måste köpa nya hörlurar, trådlösa och inte alltför dyra. Någon som kan tipsa? Jag vill inte köpa billig skit heller.. Lyssnar på...
Svar
10
· Visningar
473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka