Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaknar på stallägarens soffa av ett sms från sagda stallägare. ”Vi måste gå ut!!!”
”Lös häst?” undrar jag.
”Nej fint!!!” får jag tillbaka.
Que?
Men sen gick vi ut och jag fattade grejen.
Visa bifogad fil 111071
Det var helt magiskt, stannade kvar i flera timmar också. Bilden gör det inte rättvisa, man ser lite på bilden att den yttersta ringen är en regnbåge men det var mycket tydligare IRL. Var fullt med små snöflingor i luften så det var som att hela världen gnistrade och glittrade. Heeelt maaagiiiiiskt!Wow!!!
Men wow vilken grej! Vad kallas ett sådant här fenomen?Vaknar på stallägarens soffa av ett sms från sagda stallägare. ”Vi måste gå ut!!!”
”Lös häst?” undrar jag.
”Nej fint!!!” får jag tillbaka.
Que?
Men sen gick vi ut och jag fattade grejen.
Visa bifogad fil 111071
Bisol! Inte den första jag sett, men definitivt den coolaste!Men wow vilken grej! Vad kallas ett sådant här fenomen?
Bisol! Inte den första jag sett, men definitivt den coolaste!
Min stallägare filmade en del med en drönare och där man kan man se att det är fyra punkter runt den riktiga solen, med två bisolar på sidorna och två... jag vet inte ens vad jag ska kalla det, två V:n (man ser det översta i min bild) över och under solen. Och en ring runt, och en regnbåge utanför ringen, och en till regnbåge utanför V:na, vänd åt andra hållet... öh. Kan inte ens beskriva det ordentligt för det var så häftigt.En av de tydligaste jag sett. Jag brukar se fenomenet som tre solar eller tre pelare men en sådan här tydlig ring har jag aldrig sett. Vilken ynnest att ha sett det IRL!