Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

KL
Hej, hoppar in här och visar min "världens finaste polle" ;) han är 6 år e: Sansisco.
Har haft honom på foder i ett år och köpte honom för några veckor sedan. :laugh:

pr3.JPG

sp2.jpg

32468382.jpg

Grattis till nyförvärvet!
Stilig kille, gillar uppsynen och glimten i ögat =)

+SaraMara

Tack :love: det var så jäkla härligt! Solen gassade, det var inte ens kallt i vattnet (jag vet för jag blev totalt genomblöt! :D) och både vi och hästarna ÄLSKADE det!

Det är en riktigt trevlig liten häst måste jag säga. Målet med honom var att få honom ridbar och tycka livet var kul. Det har gått rätt bra! Har haft honom i snart 2 månader, och han har gått ifrån att lastas på 1h 10min till att springa in i släpen på egen hand, från att bocka, resa sig, backa när man red till att ha hittat arbetsvilja och framåtbjudning, han har tom hittat växel nummer 2 i samtliga gångarter, nu återstår bara 3an 4an och 5an oxå ;) Han har varit på sin första hoppträning och sin första fälttävlansträning och han är helt förändrad i all hantering. Han tycker livet är superkul, och att bli riden var minsann rätt roligt ändå ;)

Nu är nästa mål att åka ut på lite pay and jumps och småtävlingar :)

BTW: Jag som själv alltid faller för projekthästar bara älskar en sån här historia :love: Bra jobbat! :laugh:

Tack :) Är så himla kul att känna att man kan ändra inställningen hos en häst så, och vinna dens förtroende :)

Lite bilder på ponnyn jag rider nu, så himla mysig och trevlig. :love: Tyvärr fantastiskt rund om kroppen pga. för mycket mat och lite motion i vinter.

img_6361_197039642.jpg

img_6351_199010564.jpg

Från förra sommaren då hon var i bra form

img_1608_144479633.jpg

Ooh, ser fin ut *Dreggel* :love:
Väntar med spänning på film på skönheten!

Fiiin! Och kul att se en till frieser:) mer friesrar tycker jag;)

Vad härligt leopardmönstrad han är på magen på sista bilden! :love:

Åhh vilken söt ponny :love:

Vad är det för någon ?

Påminner om en ponny min kompis hade för många år sedan en New Forest av "äldre" modell, maffig och rejäl !

KL

Suddig mobilbild på mitt djur idag

57670_1336063965.jpg

Grattis till nya hästen - han är riktigt fin! En häst helt i man smak! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 708
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 587
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama